نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو : مصطفى بكرى يطالب المجلس بالتحقيق مع زياد العليمى لاهانته المشير

طالب اليوم عضو مجلس الشعب الحالى مصطفى بكرى فى الجلسه المقامه اليوم بالتحقيق مع النائب زياد العليمي اللذى سب امس المشير حسين طنطاوى الرئيس الاعلى للقوات المسلحه المصرية بعدما انتشر فيديو للنائب زياد العليمي على اليوتيوب أثناء زياره عدد من الشخصيات العامه ونواب البرلمان لنفى التهمه عن اهالى بورسعيد فى هذا الحدث المؤسف وهو التى راح ضحيتها العشرات من مشجعى النادى الاهلى ويحمل المجلس العسكرى وعلى رأسه المشير طنطاوى المسؤولية الكاملة لاحداث بورسعيد
والتى قال عنها ادمن صفحه المجلس العسكرى على الفيس بوك انها تدخل فى باب السب والقف
ولقد حاول العديد من النواب الرد على النائب مصطفى بكرى ولكن رئيس المجلس الدكتور محمد سعد الكتاتني رفض تدخلهم قائلا انه سوف يستمع الى النائب زياد العليمي فور حضوره
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "بالفيديو : مصطفى بكرى يطالب المجلس بالتحقيق مع زياد العليمى لاهانته المشير" نشر بواسطة: بتاريخ:
د.عصام
رغم عدم اتفاقى مع زياد العلمى فى اسلوبه فى الكلام عن المشير وطريقه عرضه انما انت يا بكرى عليك علامات استفهام كبيره اتمنى من الله ان يكشفها واعتقد انت فى مجلس الشعب عشان علامات الاستفهام دى وبيها
%u0632%u0627%u0626%u0631
الله عليك ياسيادة النائب مصطفى بكرى .... هو ده الكلام الصح ... يجب ان يقف هؤلاء السفلة عند حدهم ويعرفوا حجمهم ويتم معاقبتهموعلى السيد رئيس المجلس ان يتخذ موقف ايجابى تجاه هؤلاء الحشرات التى هجمت علينا من كل جانب
جدة مصرية
الوم المجلس العسكرى على عدم اتخاذ موقف قانونى حازم ضد هذا الامعة العليمى

شكرا جهاد
الشاطر حسن
أطالب بمحاكمة هذا الفاسد وتحويله للجنة القيم لفصله نهائياً من المجلس ومن ثم محاكمته أمام القضاء العسكري وسرعة إنزال العقوبة به
عبد الرحمن 2011
الوم المجلس العسكرى على عدم اتخاذ موقف قانونى حازم ضد هذا الامعة العليمى

شكرا جهاد

الكتانتى عرض على الامعه فرصه حلوه وهي الاعتذار للمشير والشيخ محمد حسان لانهاء الموضوع
لكن الامعه اعتذر بشكل ملتوي ورئيس المجلس رفض الاعتذار بهذا الشكل .

جدة مصرية

الكتانتى عرض على الامعه فرصه حلوه وهي الاعتذار للمشير والشيخ محمد حسان لانهاء الموضوع

شفت بقى يا عبد الرحمن ان العليمى مصر على ان يظل امعة وزنديق كمان بالمرة
بديعه أحمد على

يا عبد الرحمن اعتذر للشيخ حسان اعتذار واضح و لكنه يعتذر للمجلس على قوله مثلا شعبيا يردد فى كل مكان؟ و الكل يعلم ان المجلس العسكرى المسئول الاول فى البلاد عن الامن و كل المدابح اللى حصلت؟

لم تعطى له الفرصه حتى يفتح بقه و يتكلم
بينما لما عضو من المجلس قال ان الحكومه بتقتل الناس فى اتهام صريح للحكومه بالاباده الجماعيه للشعب و حاول وزير (انا مش معاه طبعا بس باتكلم عن المبدأ) انه يلوم العضو اللى اتهم الحكومه بالرغبه فى اباده الشعب بصيت لقيت المجلس كله هاج و ماج و الكتاتنى اخد بحق الاعضاء و حماهم و قعد الوزير مكانه و كأن زياد ليس من اعضاء المجلس الواجب عليه (الكتاتنى) حمايتهم او ان المجلس مجلس العسكر و ليس مجلس الشعب

و طلع نائب و قال ان العضو له حصانه فى البرلمان و له ان يقول ما يريد جوا او بره البرلمان و قلبوا عليه كلهم كالعاده هم معروفين اللى بيعملوا هيصه و خلاص .. ما هم الا اكثريه و ليسوا اغلبيه و ان شاء الله الغلبه للحق و للشعب و ثورته المجيده

لو ان الاعضاء يحاكموا على ما فعلوه خارج المجلس و ما يقولوه من باب اولى نحاكم السلفين و نطالبهم بالاعتذار الرسمى للشيخ محمد حسان لانهم سرقوا (و اعيدها سرفوا) صورته و وضعوها على كروتهم علشان اللى بينتخب حزب النور يفتكر ان الشيخ محمد حسان من حزب النور و انا شخصيا رجعت و ا حده فى امبابه ورتنى الكرت و بتقول لى حانتخب الشيخ الفاضل ده قلت لها ده محمد حسان و مش من الحزب دول سرفوا صورته و حطوها على كروتهم و بيغشوا الناس فلا تنتخبى من يغشنا (من غشنا فليس منا) و فعلا رجعت عن قرارها هى انسانه بسيطه و اميه و طبيعى ان يرفع الشيخ حسان قضيه على حزب النور لاستغلال اسمه و سرفه صورته و يعلنوا على الملآ ان الشيخ حسان ليس من حزب النور و اللى انتخب حزب النور علشان صوره الشيخ حسان يسحب ترشيحه

من يريد اقامه الشرع يقيمه على الجميع و حد السرقه و الغش معروف فى الاسلام
و ما دام الاغلبيه نجحوا بمخالفه القوانين الانتخابيه و بتجاوزات نتج عنها اكتر من 600 طعن و قضيه
يبقوا ازاى حيقيموا العدل و القانون بالقسط على كل الناس سواسيه من غير خيار و فقوس ؟؟؟؟؟؟؟؟
و طبيعى ان يهب الفلول لنصره الظالم و الحكم على المظلوم و المقتول و المطعون و ربنا ينجينا و ينجى مصر
و تحيا مصر و ثوره مصر و شعبها العظيم
زهير ابراهيم
رغم عدم اتفاقى مع زياد العلمى فى اسلوبه فى الكلام عن المشير وطريقه عرضه انما انت يا بكرى عليك علامات استفهام كبيره اتمنى من الله ان يكشفها واعتقد انت فى مجلس الشعب عشان علامات الاستفهام دى وبيها
اخي عصام
لك كل الاحترام والتقدير على شكوكك التي في محلها
وننتظر يوما فان الايام ستكشف هذا الشخص
عبد الرحمن 2011
يا عبد الرحمن اعتذر للشيخ حسان اعتذار واضح و لكنه يعتذر للمجلس على قوله مثلا شعبيا يردد فى كل مكان؟ و الكل يعلم ان المجلس العسكرى المسئول الاول فى البلاد عن الامن و كل المدابح اللى حصلت؟

معلش يا اختي بديعة انت عارفه اني انا مش حمل المشاركات الطويله ههههههههههه
امتى اعتذر اعتذار واضح للشيخ محمد حسان !!!!!!!!!!!
انما من ناحية المشير هو لم يقل مثل بل قال المثل ثم كررها صريحه وبصورة شخصية ( المشير هو الحمار )
والقصه مش قصة مشير ولا غفير ولا ساعي بريد
النائب المحترم ينتقد المجلس العسكري كما يريد ويوجهه اتهاماته كما يشاء لكن مش بالتطاول وقلة الادب
لكن المعلم عايز يظهر على الساحه اكثر واكثر وفي نفس الوقت اغتر شويه في نفسه وسخن شويه عندما صفق له من حوله ولذلك كرر الاسائة مره اخرى
وبعدين لو كانت النيه سليمه وبيهاجم المجلس العسكري من اجل الشعب
طب بيهاجم الشيخ محمد حسان ليه . علشان بيجمع تبرعات وبيدور على كرامة الشعب
طيب اعترض على المبادرة اعتراض بناء . بس ليه قلة الادب ( دا مش شيخ ودا ضارب دقن )
المعلم في ورطه يا بديعة وهو نفسه حاسس بغلطه وحاول يعتذر لكن الحكاية صعبه طبعا

جدة مصرية

انما من ناحية المشير هو لم يقل مثل بل قال المثل ثم كررها صريحه وبصورة شخصية ( المشير هو الحمار )
النائب المحترم ينتقد المجلس العسكري كما يريد ويوجهه اتهاماته كما يشاء لكن مش بالتطاول وقلة الادب
لكن المعلم عايز يظهر على الساحه اكثر واكثر وفي نفس الوقت اغتر شويه في نفسه وسخن شويه عندما صفق له من حوله ولذلك كرر الاسائة مره اخرى
طيب اعترض على المبادرة اعتراض بناء . بس ليه قلة الادب ( دا مش شيخ ودا ضارب دقن )

يااااااااااااااااااااااا عبد الرحمن

هل تعرف ما يعيب هذا الزمن

عدم الرقى بالنقد سواء من البعض بمجلس الشعب وايضا بين المرشحين للرئاسة فيما بينهم وبين بعض بالتنافس

كيف ننادى بقى بانتظار اجيال سوية تترعرع فى ظل هذه الاجواء الحوارية والغير راقية

الموضوع كله ينصب فى السلوكيات والتى تزيد سلبية بطريقة ملحوظة
Dera
بكرى المجلس العسكرى وكله للدفاع عنه ولا اه رجل كل العصور منافق كان بيلعب معارضه زمان ودلوقتى بيلعب حكومه والله كان صعبان عليا لايطق له عرق فى وصلة الردح الى كان عاملها
بديعه أحمد على

ما تزعلش يا عبد الرحمن يابنى
انا سمعت فى التلفزيون ان بكره زياد حيعتذر رسمى للمشير و الشيخ حسان
بس يا ترى يا هل ترى
المشير حيعتذر للشعب عن المدابح اللى حصلت فى عهده و اخرها مدبحه بورسعيد ؟
عبد الرحمن 2011
ما تزعلش يا عبد الرحمن يابنى
انا سمعت فى التلفزيون ان بكره زياد حيعتذر رسمى للمشير و الشيخ حسان
بس يا ترى يا هل ترى
المشير حيعتذر للشعب عن المدابح اللى حصلت فى عهده و اخرها مدبحه بورسعيد ؟

بصي يا اختي بديعة انا لا اعلم ابعاد المرحله الانتقاليه ولا اعلم كيف كانت ستدار المرحله بدون المجلس العسكري فربما كانت ستدار بطريقة اسواء بكثير وربما كانت الدوله ستغرق في مؤامرات ومخططات ولذلك لا استطيع ان اطالب المشير بالاعتذار عما حدث خلال المرحله الانتقاليه من اخطاء
انما لو ثبت لنا ان المشير هو من تسبب عن عمد في اي خطاء خلال الفتره الانتقاليه من اجل حماية نظام المخلوع الفاسد او الالتفاف على الثورة كما يدعي البعض فلن يكفينا اعتذاره

REBEL
اكاد اجزم ان الخلاف دا كلة عالحمار مش المشير علشان بجد الحمار اتظلم جامد اوى واتهان فى الكلمة دى

لازم زياد يعتذر للحمار مش لحد تانى
منار الزائرة :)

What can i say
د.عصام

What can i say
u can say right or not or u can add some words to the comment but the smily face and cool face is not enought to tell ur option . am jut jokking and thanks manar
بديعه أحمد على

بصي يا اختي بديعة انا لا اعلم ابعاد المرحله الانتقاليه ولا اعلم كيف كانت ستدار المرحله بدون المجلس العسكري فربما كانت ستدار بطريقة اسواء بكثير وربما كانت الدوله ستغرق في مؤامرات ومخططات ولذلك لا استطيع ان اطالب المشير بالاعتذار عما حدث خلال المرحله الانتقاليه من اخطاء
انما لو ثبت لنا ان المشير هو من تسبب عن عمد في اي خطاء خلال الفتره الانتقاليه من اجل حماية نظام المخلوع الفاسد او الالتفاف على الثورة كما يدعي البعض فلن يكفينا اعتذاره

عبد الرحمن يابنى
انا أؤكد لك ان البلد كانت حتمشى احسن لو لم يحدث ما حدث و اعطى المخلوع تفويض لمن يحميه (من فوض المجلس؟) مش المخلوع؟ تفتكر حيفوض حد يقول له بخ او لن يحميه و يحمى مصالحه؟ بالمنطق لا طبعا

هو لما تحصل مدبحه ورا مدبحه و اخرها كارثه بورسعيد و يطلع يقول و ايه يعنى بتحصل فى كل حته و هو مش عارف ليه الشعب ساكت عليهم ؟ (ساكت على مين؟) هو الشعب المنوط به حمايه الوطن و الا انت (يا مشير) و ليه بتحمى الانتخابات بس هى و مبارك و ما فيش حاجه تانيه فى البلد محميه و ليه الامن انسحب فى المدبحه بطريقه ممنهجه و فتح طريق للقتله و ازاى مسلحين يدخلوا استاد ؟ و كل ده لسه مش دليل؟ و طبعا بمسانده الاعلام الكروى الفلولى و القنوات الفلوليه الكرويه انعزل الشعب البورسعيدى استعدادا لتقسم مصر و تجزئتنا (لكن الحمد لله زى ما فشلت الفتنه الطائفيه فشلت فتنه عزل بورسعيد بفضل الشباب الواعى) و لما فشلت بعد تصريحه الغريب يقوم يبعت طيارات جيش بأكل لاهل بورسعيد؟ عجبى عليك يا زمن

قبل كده مدبحه ماسبيروا برضه طلع الاعلام الرسمى يقول الحفوا الجيش المسلم الاقباط بيقتلوه و نزل الناس فى الشارع تاكل بعضها و تدافع عن جيشها المسلم اللى بيقتله الاقباط الوحشين و راح فى نفس الوقت عمل حظر تجول (ايه التفانين دى؟)

لما المخلوع يتم حراسته باكتر من نص مليون جنيه فى اليوم على حساب الشعب و شوف المدرعات الراقيه العظيمه و القوى الخاصه اللى بتحميه فى وقت الشعب مش لاقى اللى يحميه فيه و الانفلات الامنى و البلطجه فى كل حته يبقى ده مش دليل؟ غريبه

معركه الجمل تم حراستها بالحرس الجمهورى (التابع للمخلوع) بالفيديوهات و الجيش وقف يتفرج و لما ربنا نصر الثوار قال رصيدنا عندكم يسمح (مش غريبه قوى دى؟) و بلاش نقول شهاده الزور ربنا حيحاسبه عليها

طيب نستنى لما نلاقى اجابات على الاسئله دى كلها يمكن تطلع الايدى الخفيه فى يوم
منار الزائرة :)
u can say right or not or u can add some words to the comment but the smily face and cool face is not enought to tell ur option . Am jut jokking and thanks manar
يعنى حضرتك تعليقك فى الصميم ...لا فيه تعليق عليه لا بالسلب ولا بالايجاب ولا حتى لقيت ايموشن فايس يعبر عنه
اتكلم اقول ايه بقى حضرتك قفلت باب التعليقات بتعليقك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو زياد العليمى يتراجع لم أقصد سب المشير
بكرى يهاجم العليمى والكتاتنى يطالب العليمى بالإعتذار للمشير والعليمى يرد على بكرى والكتاتنى(فيديوهات