نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

شاهد رد السفارة الامريكية علي حقيقة جنسية والدة ابو اسماعيل.......لا تعليق

مازلت اقول انامش باتهم والدة الشيخ حازم بحصولها على الجنسية الامريكية
ولكن تعليقا على رد السفيره معناها انوالدة الشيخ حازم تحمل الجنسية الامريكية
ولكنه د ددبلماسي للتخلص من اثر هذا الكلام على الاخرين
لانها لو كانت متاكده من عدم حصولها لكان قالت لاء
بس هو رد دبلماسي
لانها لاتستطيع ان تكدب وتقول انها لم تحصل على الجنسية الامريكية
عادة لما الدبلماسين يستخدمو التعبير ده يعني (نعم ) ولكن لايريدو البوح به
وليه ميكونش العكس ولا هي خايفة على زعل ابو اسماعيل

المقال "شاهد رد السفارة الامريكية علي حقيقة جنسية والدة ابو اسماعيل.......لا تعليق" نشر بواسطة: بتاريخ:
محمد النادرى
انا قريت كل التعليقات وبسم الله مشاء الله بجد والله مجموعة هايلة من الاعضاء ذو ثقافة عالية افتخر انى اكون واحد من بينهم لكن سؤال بسيط الى كل مؤيدى الشيخ ابواسماعيل هل لو ثبت بالفعل ان والدة الشيخ تحمل الجنسية الامريكية ستقتنعون بذلك اما ستقولون انة تزوير مع مراعاة ان مؤيدوا ابواسماعيل من الان بدؤا يقولون انهم سينتخبوة حتى ولو كانت والدتة اسرائيلية بالله عليكم رفقا بمصر مصر بها الكثيرون الذين يستحقون منصب رئاسة الجمهورية ولن تقف على شخص بعينة
عادل عبادة
افادة وزارة الداخلية ممثلة فى ادارة الجوازات ان والدة الشيخ حازم صلاح ابو اسماعيل قد حضرت الى مصروغادرت ثلاث مرات فى الاشهر الخمس الاخيرة مستخدمة جواز سفر امريكى واكد ذلك المتحدث الرسمى للجنة العليا للانتخابات الرئاسية فى مداخلة على قنات الحياة منذ لحظات واكد ان اللجنة العليا للانتخابات الرئاسية تنتظر رد وزارة الخارجية لحسم الموقف وان القرار النهائى متروك للجنه العليا وحدها دون غيرها وسيتم اعلانه بعد غلق باب الترشيح للرئاسة
احمد ركابي الرشيدي
[QUOTE=haroon;1416251]احمد ركابي الرشيدي
عن اى اعضاء تعديت ؟ هل انت من هذا الكوكب ... ام تنسج خيالات في ذهنك ؟

لا يمكن ان يستعين حازم بامريكا في برنامجه الاقتصادى ولكنه يجب ان يعتمد على دول اخرى في تحقيق اهدافة والتى هى في المقام الاول ضد مصلحة امريكا واسرائيل ... فلا يمكن الاستعانة بالاعداء في تحقيق المصالح .... انظر الى ايران وكوريا واليابان كنماذج واعتبر

محض افتراء ... فلانظمة القديمة هى بطانة امريكا الفاسدة وسماسرة السلاح ولا يمكن لامريكا ان تتخلى عن عملائها مقابل مكاسب غير مضمونة ... والثورات قامت بدون علم من امريكا بداية من حرق بو عزيزى لنفسة بعد ضرب الشرطية له مرورا بغضب الشعب التونسي وهروب بن على ثم نزول شباب الفيس بوك المصرين وتبعه باقي الشعب الناقم على الحكم وتزايدت الاعداد ومن ثم تبعته باقي الشعوب ... كل هذا حدث بدون تخيطيط مسبق ودون علم من امريكا ... لذلك سرعان ما حاول الامريكان العبث بدفة الامور ومحاولة تعديل مساراها بما يضمن لها مصالحها ليس اكثر ولا اقل .. فلا تحاول ان تزيف الحقائق ((وتتهم الثوار ضمنيا بانهم ينفذون اجندات امريكا وتاكل في لحوم الشهداء ))وتقول ان امريكا ساهمت معاهم في ثورات الربيع العربي

على العكس امريكا ترغب ان تحصل على مصالحها بدون تكاليف الحروب ... ولكن لو ارتائت ان الاسلامين بعد تقلدهم الحكم سيكلفونها خسائر ستقوم الحرب ...فهناك دائما خطة 1 وبديلاتها خطة 2 .. فالمسالة ليست مسالة هتخلى الاسلامين يحكمو علشان تجمل وجهها ادام العالم الاسلامى .. لا يا عزيزى.. امريكا لا تثق في احد .. هى هتدى فرصة للاسلامين انهم يحكمو "ان اضطرت الى ذلك " وطبعا دا بعد ما تاكد ليها انهم ناس وصوليون كل ما يفكرون فيه هو الكرسي ... لكن لو اتنمردو ... يبقي خير وبركة وادخل اضرب واحتل

كل دا امور داخلية لا مريكا لا تعنينى و لا تتضمن اى دليل على اتهام ابو اسماعيل بانة هيكون عميل لامريكا وانة هو المفضل ليها ... بل المفضل لها هو من يرضخ ويتخلى عن مبادئة ويخلف وعوده وماعندوش مبدا غير المصلحة واظن واضح مين على الساحة بيعمل كدة

كل دا مالوش علاقة با ابو اسماعيل وجنسية والدتة

بردو دا مالوش علاقة بجنسية ام ابو اسماعيل وخرجنا عن محور نقاشنا .... ولا يثبت ان امريكا تفضل ابو اسماعيل .بل هى مجرد تكهنات خاطئة وتعتمد على استنتاجات واهية .. ولا اعلم لم ادخلتنى في المتاهه دى

العفو ما تقطعشي الجوابات
[/QUOTE

لا لا دا الموضوع عندك شديد جدا لا عندي خيال في ذهني ولا عندي حاجه رغم انك فصصت كلامي واعتقدت انه احتمالات وتخمين وتكهنات رغم اني من مشتركي التايمز والنيوزويك لو تعرفهم وبذلك واضح انك لا تتابع الوضع الداخلي لامريكا ولذلك بتقول لا يعنيك في شئ
وبعدين قولي ان الربيع العربي وده مصطلح عربي غير امريكي من تخطيط امريكي لا يعني اني ختي لمحت واو صرحت او جبت من قريب او بعيد سيرة شهداء ولحم شهداء وغيره لاني ممن كانو في التحرير لاني لو استمريت في الحديث مع سيادتك ممكن اكون ممن قتل الثوار في نهاية المقال وبهذه المقولة اقول لسيادتك شكرا والي لقاء
haroon
لا لا دا الموضوع عندك شديد جدا
لا شديد ولا حاجة انت بس اللى حنين حبتين هههههههههههههههه

لا عندي خيال في ذهني ولا عندي حاجه
امال بتتهمنى انى تطاولت على الاعضاء لية مع ان ما قلتش لفظ خارج

رغم انك فصصت كلامي واعتقدت انه احتمالات وتخمين وتكهنات
ايوة لان ما فيش اثبات واحد اومصدر دعمت بيه كلامك

رغم اني من مشتركي التايمز والنيوزويك لو تعرفهم
اى حد يعرف يقول كدة

وبذلك واضح انك لا تتابع الوضع الداخلي لامريكا
من قال ذلك ؟ لكن لكل مقام مقال ... انا مش بتكلم عن الوضع الداخلى لامريكا ... انا بتكلم عن جنسية والدة ام اسماعيل وانت دخلتن في قصص فرعية خارج محور كلامنا

ولذلك بتقول لا يعنيك في شئ
بالتاكيد لا يعنينى في هذا الموضوع الذى نتناقش فيه تحديدا .. لانى كما ذكرت سلفا خارج محور نقاشنا

وبعدين قولي ان الربيع العربي وده مصطلح عربي غير امريكي من تخطيط امريكي لا يعني اني ختي لمحت واو صرحت او جبت من قريب او بعيد سيرة شهداء ولحم شهداء وغيره لاني ممن كانو في التحرير
لا انت مش لمحت وبس.... دا انت اقريت قلت بعضمة لسانك ان "امريكا ساهمت في حدوث ثورات الربيع العربي "وارجع فوق لكلامك الل انت كتبتة واتاكد بنفسك

لاني لو استمريت في الحديث مع سيادتك ممكن اكون ممن قتل الثوار
حاش لله يا حنين

في نهاية المقال وبهذه المقولة اقول لسيادتك شكرا والي لقاء
الى اللقاء في الحلقة المقبلة
احمد ركابي الرشيدي
لا شديد ولا حاجة انت بس اللى حنين حبتين هههههههههههههههه

امال بتتهمنى انى تطاولت على الاعضاء لية مع ان ما قلتش لفظ خارج

ايوة لان ما فيش اثبات واحد اومصدر دعمت بيه كلامك

اى حد يعرف يقول كدة

من قال ذلك ؟ لكن لكل مقام مقال ... انا مش بتكلم عن الوضع الداخلى لامريكا ... انا بتكلم عن جنسية والدة ام اسماعيل وانت دخلتن في قصص فرعية خارج محور كلامنا

بالتاكيد لا يعنينى في هذا الموضوع الذى نتناقش فيه تحديدا .. لانى كما ذكرت سلفا خارج محور نقاشنا

لا انت مش لمحت وبس.... دا انت اقريت قلت بعضمة لسانك ان "امريكا ساهمت في حدوث ثورات الربيع العربي "وارجع فوق لكلامك الل انت كتبتة واتاكد بنفسك

حاش لله يا حنين

الى اللقاء في الحلقة المقبلة
عارف انت فكرتني بظباط امن الدولة في عهد المخلوع
بقولك اتعديت رحت شايل الف الهمزة وحولت كلمة اتعديت الي لفظ سب رغم اني اقصد اتعديت بمعني اخدت منهم زي عادة سرعة الرد دون قراءة والاندفاع
وعليها طبعا ماعجبكش كلامي والعصبية حولت كلامك حتي بقيت حنين مال الهوي
وبعدين لا عندي عضمة لساني ولا غيره بالعكس شهداء الثورة انت شخصيا لا تعرف عنهم حاجة وسيب الموضوع ده لاني علي فكرة شغلي في التحرير من 1990 غالبية اليوم بروح منه 10 مساء واحضره 8صباحا وشاهدت الاحداث ساعه بساعه وكنت ربما ساكون احدهم ازاي فهمت اني اهدر حقهم مش عارف عشان كده انت خلطت بين كلامي عن مساهمة امريكا وبين الشهداء

وبقولهالك بخط كبير جدا امريكا باعتراف كوندا وباعتراف جورج اسحاق ساهمت غصب عن عين اي فهلوي عاوز يفهمنا ان الشعوب العربية كسرت حاجز الامن القهري في وقت لا يتعدي ساعات في اسقاط نظام امني كل اموال وميزانية الدولة تصرف علي حمايته واديك شايف انت الصراع علي السلطة وصل لحد واحد من الليبرالين بيقول مش معقول نعمل احنا الثورة ويجي ناس من السجون تاخدها عاجاهز والصراع ده يؤكد لسيادتك ان الثورة لم يرتب لها في مصر ولو تم الترتيب المسبق قبل قيام الثورة ما كان هناك اختلاف مع الثوار حتي علي توقيت الدستور او مجلسي الشعب والشوري وما تسابق التيار الاسلامي فيما ينهم و ما كنا نري ما نري من مشاهد صراع علي الهدية التي هبطت علينا من الله عز وجل

عارف من بين التقارير التي تم نشرها مؤخرا عن اجهزة التحقيق ان رجال الامن في تونس ومصر واليمن وسوريا بلغت ثرواتهم لحد يفوق رئاساءهم وذلك لقمع اي مجرد فكره لانتفاضة فمابالك ثورة
يا راجل ده لسه في عناصر في البلد ماحستش ان في ثورة من سرعة ومفاجاءة الحدث قولي بقي انك كنت عارف ان في ثورة بمفهوم الثورة
رجال صدقوا
خساره كان نفسي حازم ابو اسماعيل ينجح ويبقي رئيس علشان الناس اللي فاكره انه معاه عصي سحريه في 8 سنوات حيخلي مصر احسن من امريكا انهم كانوا مساكين جهله مخدوعين مثل ملايين المخدوعين في الاسلاميين الذين يصنعون لهم القصور في الهواء .امتي المصريين يفوقوا ويعرفوا ان مصر وسطيه ولازم تكون كده الي يوم الدين
haroon
عارف انت فكرتني بظباط امن الدولة في عهد المخلوع
بقولك اتعديت رحت شايل الف الهمزة وحولت كلمة اتعديت الي لفظ سب رغم اني اقصد اتعديت بمعني اخدت منهم زي عادة سرعة الرد دون قراءة والاندفاع
وعليها طبعا ماعجبكش كلامي والعصبية حولت كلامك حتي بقيت حنين مال الهوي
وبعدين لا عندي عضمة لساني ولا غيره بالعكس شهداء الثورة انت شخصيا لا تعرف عنهم حاجة وسيب الموضوع ده لاني علي فكرة شغلي في التحرير من 1990 غالبية اليوم بروح منه 10 مساء واحضره 8صباحا وشاهدت الاحداث ساعه بساعه وكنت ربما ساكون احدهم ازاي فهمت اني اهدر حقهم مش عارف عشان كده انت خلطت بين كلامي عن مساهمة امريكا وبين الشهداء

وبقولهالك بخط كبير جدا امريكا باعتراف كوندا وباعتراف جورج اسحاق ساهمت غصب عن عين اي فهلوي عاوز يفهمنا ان الشعوب العربية كسرت حاجز الامن القهري في وقت لا يتعدي ساعات في اسقاط نظام امني كل اموال وميزانية الدولة تصرف علي حمايته واديك شايف انت الصراع علي السلطة وصل لحد واحد من الليبرالين بيقول مش معقول نعمل احنا الثورة ويجي ناس من السجون تاخدها عاجاهز والصراع ده يؤكد لسيادتك ان الثورة لم يرتب لها في مصر ولو تم الترتيب المسبق قبل قيام الثورة ما كان هناك اختلاف مع الثوار حتي علي توقيت الدستور او مجلسي الشعب والشوري وما تسابق التيار الاسلامي فيما ينهم و ما كنا نري ما نري من مشاهد صراع علي الهدية التي هبطت علينا من الله عز وجل

عارف من بين التقارير التي تم نشرها مؤخرا عن اجهزة التحقيق ان رجال الامن في تونس ومصر واليمن وسوريا بلغت ثرواتهم لحد يفوق رئاساءهم وذلك لقمع اي مجرد فكره لانتفاضة فمابالك ثورة
يا راجل ده لسه في عناصر في البلد ماحستش ان في ثورة من سرعة ومفاجاءة الحدث قولي بقي انك كنت عارف ان في ثورة بمفهوم الثورة

هل معنى ان الثورة اتت اكلها سريعا ... انه تم صنعها خارج مصر .. ثم قام الشباب باستيرادها من امريكا ... كلامك قمة العجب ومثير للاستغراب ... وبعدين بتقول ان لو كانت الثورة من صنع الشباب ما كنشي هيحصل فية صراع على الوصول الى السلطة ... وما علاقة الصراع على السلطة بصنع الثورة ؟؟؟؟؟
يا عزيزى التنافس على الكراسي دا شئ طبيعى وبيحصل في اى دولة في العالم ودا مالوش علاقة بقضية من صنع الثورة ... لو عندك دليل ان امريكا هى اللى عملت الثورة وان الشعب المصري كان فقط بيمثل جزء من المسرحية دى فياريت تورينى دليلك ... غير كدة يبقي كلامك مرسل .. اما وصول الاخوان للحكم وغضب الليبرالين من ذلك ... فدا بردو اللى حكمة صندوق الانتخابات وليس لامريكا دخل في ذلك وبردو مالوش دعوة بموضوع هل امريكا ساهمت في الثورة ام لا .... مش بقولك بتدخلنى في متاهات ... ذهنك مشتت
احمد ركابي الرشيدي
[QUOTE=haroon;1417506]

هل معنى ان الثورة اتت اكلها سريعا ... انه تم صنعها خارج مصر .. ثم قام الشباب باستيرادها من امريكا ... كلامك قمة العجب ومثير للاستغراب ... وبعدين بتقول ان لو كانت الثورة من صنع الشباب ما كنشي هيحصل فية صراع على الوصول الى السلطة ... وما علاقة الصراع على السلطة بصنع الثورة ؟؟؟؟؟
يا عزيزى التنافس على الكراسي دا شئ طبيعى وبيحصل في اى دولة في العالم ودا مالوش علاقة بقضية من صنع الثورة ... لو عندك دليل ان امريكا هى اللى عملت الثورة وان الشعب المصري كان فقط بيمثل جزء من المسرحية دى فياريت تورينى دليلك ... غير كدة يبقي كلامك مرسل .. اما وصول الاخوان للحكم وغضب الليبرالين من ذلك ... فدا بردو اللى حكمة صندوق الانتخابات وليس لامريكا دخل في ذلك وبردو مالوش دعوة بموضوع هل امريكا ساهمت في الثورة ام لا .... مش بقولك بتدخلنى في متاهات ... ذهنك مشتت
[/QU
ممكن سؤال
هي في محكمة تقريبا استلمت تقريبا اوراق تقريبا تخص تقريبا فلوس تقريبا لمنظمات تقريبا مدنية وتقريبا النائب العام حولها تقريبا منها فلوس اتصرفت بتواريخ تقريبا احداث حرق ونهب تقريبا
(علموني لما واحد يتهم ذهنك بالتشوبش او الجنان تعمل تقريبا مجنون )
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههه
haroon
ربنا يشفيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي
احمد ركابي الرشيدي
ربنا يشفيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي
اذا حاورت الذكي غلبته واذا حاورت الاحمق غلبك مش كده ولا ايه ؟

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو : مداخلة نارية بين حازم ابو اسماعيل و حاتم بجاتو حول حقيقة اوراق جنسية والدة ابو اسماعيل
بالفيديو سليم العوا يؤكد امر جنسية والدة الشيخ حازم ابو اسماعيل الامريكية من مسئول في مصلحة الجوازات
موجز اخبار مصر الثلاثاء 3/4/2012-حقيقة جنسية والدة ابو اسماعيل-زاهى حواس-رفع حظر البذور-حبس علاء صاد
بالفيديو امام مسجد وتلميذ صلاح ابو اسماعيل:يؤكد والدة ابو اسماعيل حاملة للجنسية الامريكية وحازم كذاب