نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات بنات

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

طريقه تنظيف البوتوجاز من بقع الزيت

ايه رايكم لو كلنا كدا نجتمع ونخلي البوتوجاز بتاعنا بيبرق واقولكم طريقه سريعه نحافظ بيها علي نظافته كمان علي طول كدا ويكون بيبرق طبعا احنا اللي بتحافظ علي نظافه مطبخها ممكن تحافظ بسي يوميا ان شكل البوتوجاز من فوق بسي هوه اللي يكون بيلمع انما من الجوانب بيكون مزيت خالص وعلشان تنظفيه فيه انواع منظفات زيوت كتيره بسي انا اللي مجرباه في البقع الصعبه هي ميه النار المخففه دي لا منظف ولا غيره دي بتكون نتيجتها تحفه علي اي بقعه عموما واول حاجه تعمليها اغسلي البوتوجاز من فوق كالمعتاد وتيجي بقي من الجوانب ترشي المنظف اللي انتي واثقه فيه او ميه النار ودي اضمن واسرع نتيجه من تجربتي انا في كذا شئ وترشي علي جواني البوتوجاز وبالفرشه او سلك مواعين وصابون واغسلي بقوه جوانب البوتوجاز وبعدين اشطفيها بالميه اما بقي البوتوجاز من جوه برضه نفس الخطواط بسي تشيلي ارفف البوتوجاز اللي جوه وتغعسليها جامد علي الحوض وتركنيها علي جنب تنشف اما بقي الاهم من ده كله اللي تحت البوتوجاز بيكون مفاجئ الزيت مكوم والتراب تزقي البوتوجاز شويه لبره وتخلي بالك وانتي بتشديه من خرطوم الانبوبه احسن يكون قصير وتشدي جامد وده غلط فشدي بالراحه واغسلي تحت البوتوجاز بالصابون والفرشه بقي جااااااامد لحد ما يلمع زي البوتوجاز وبكدا يكون البوتوجاز من جوه وبره قشطه

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وعلشان تحافظي علي لمعان البوتوجاز كدا علي طول تخلي عندك بخاخه فيها خل وميه ومنظف وكل يوم كدا علي الماشي رشي علي البوتوجاز من الجوانب ومن فوق ترشي التركيبه دي بالبخاخه ونشفي بقماشه وهتلاقيه بيلمع من التركيبه دي وبكدا تحافظي علي لمعانه طول الوقت باذن الله

المقال "طريقه تنظيف البوتوجاز من بقع الزيت" نشر بواسطة: بتاريخ:

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نصائح للتخلص من مبيدات الخضروات والفاكهة-طريقه تنظيف الخضروات والفواكه
طريقه تنظيف الاسنان-تنظيف الاسنان من الجير -تنظيف الاسنان بالطريقه الصحيحه
طريقه عمل محلول بيتي للحفاظ على اللاب توب-سائل تنظيف الموبايل واللاب توب
طريقه حمام الزيت وفوائده
سلسله انا ست بيت شاطره 1 طريقه تنظيف وحفظ الاسماك