نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نبد الفتنة بين الاشقاء الجزائريين والمصريين

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اما بعد
يؤسفي ما يحدث بين مصر والجزائر من التدهور في العلاقات بسبب مبارة في كرة القدم واسمحو لي ان ارجع الى منبع الفتنة التي تحصل فاول من بداها هم الاعلاميون المصريين امثال عمرو اديب والغندور ومدحت شلبي وبعض ردود الافعال من الصحافة الجزائرية سامحهم الله ولكونهم لا يعرفون طبيعة المواطن الجزائري الدي انساق وراء هده الاساءات ولم يتقبلو ان يمن علينا هاؤولاء الاعلاميون بمساعدتنا في تحرير الجزائر والتي هي قلب العرب في شمال افريقيا والقطرة التي افاضت الكاس وكان ممكن تفادي الدي يحصل لو ان الاخوة المصريين اعترفو بالحادثة ونحن نعلم ان الدي حصل لا يمكن ان يعبر على جميع الاخوان المصريين ولكنهم مشو في طغيانهم واتهمو الجزائريين بضرب انفسهم ولسان الحال المواطن الجزائري نقول فادا جهل علينا فسوف نجهل فوق الجاهلينا وارجو ان تهدا الامور لان مايجمعنا اكبر مما يفرقنا والسلام ختام الى كل الاخوان المصريين

المقال "نبد الفتنة بين الاشقاء الجزائريين والمصريين" نشر بواسطة: بتاريخ:
مانجة
يؤسفنى اقولك ان مابقاش فى حاجة تجمعنا مع الجزائر
حتى لو فى قله منهم ملهمش ذنب فى اللى حصل
فالسيئة تعم ع الكل
وكل مصرى هنا بيرفض تمااما وجود اى جزائرى بينا
لان كل اللى هنا اخوة مع بعض وعرب
لكن الجزائر معااتدش لامن الاخوة ولا من العرب
لان اللى حصل ده مش اخلاق عرب اشقاء
teto123
الشحاتين بيولعو في العلم ليه هوما نسو مصر عيمليتليهم ايه اه ياكلااب دالكلب بيوفي لصحبه كل الجزئرين كلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااب
tata
يؤسفي ما يحدث بين مصر والجزائر من التدهور في العلاقات بسبب مبارة في كرة القدم واسمحو لي ان ارجع الى منبع الفتنة التي تحصل فاول من بداها هم الاعلاميون المصريين امثال عمرو اديب والغندور ومدحت شلبي وبعض ردود الافعال من الصحافة الجزائرية سامحهم الله ولكونهم لا يعرفون طبيعة المواطن الجزائري الدي انساق وراء هده الاساءات ولم يتقبلو ان يمن علينا هاؤولاء الاعلاميون بمساعدتنا في تحرير الجزائر والتي هي قلب العرب في شمال افريقيا والقطرة التي افاضت الكاس وكان ممكن تفادي الدي يحصل لو ان الاخوة المصريين اعترفو بالحادثة ونحن نعلم ان الدي حصل لا يمكن ان يعبر على جميع الاخوان المصريين ولكنهم مشو في طغيانهم واتهمو الجزائريين بضرب انفسهم ولسان الحال المواطن الجزائري نقول فادا جهل علينا فسوف نجهل فوق الجاهلينا وارجو ان تهدا الامور لان مايجمعنا اكبر مما يفرقنا والسلام ختام الى كل الاخوان المصريين
ايه فعلا فتنة انتم اللى عملتها احنا الاعلام بتاعنا نظيف ومحترم مش زيكم

ان شاء الله ربنا يظهر الحق

منكم لله
وحسبى اله ونعم الوكيل
Ahmed Abdo
أطلع بره يا حيوان
واحنا مش بنعرف حاجه اسمها جزائر
يعالم همج وبربر
rose
الاخوان المصريين ولكنهم مشو في طغيانهم واتهمو الجزائريين بضرب انفسهم ولسان الحال المواطن الجزائري نقول فادا جهل علينا فسوف نجهل فوق الجاهلينا وارجو ان تهدا الامور لان مايجمعنا اكبر مما يفرقنا والسلام ختام الى كل الاخوان المصريين

يا سلام على الاخلاق العلية والرقى

انت الى زيك لازم يبنوا لوا تمثال

ويحدفوا بالطوب

اطلع برة يلا مش عايزين نشوف وشكم هنا تانى
shgareldor
احنا برضو اللى اعلامنا بيزود الفتنه
انا مش هارد على دى بس احب اقولك ان حتى لو اللى حصل دة هايفرق بينا فاحنا مش هانقول لالا خلاص
الفرقه انتم السبب فيها وانتو اللى بتنفذو خطط اليهود على اكمل وجهه واكبر دليل هو موقف الحكومه الجزائريه (الصمت الرهيب)ومش هانقول عروبه ودم عربى لانكم خنتو كل الاعراف والمواثيق بهمجيتكم حكومه وشعبا لا استطيع وصف افعاله .................................................. ......................
ومفيش حل الا انكم تتعاقبم بجد لان دم المصرى وكرامته مش مستباحه للهمج بتوعكم وانتم اللى استفزتونا فاستحملو بقى وها تعرفو يعنى ايه كلمه مصرى
mido go
طب يا عاقل يا ابن العاقلة
فهمنى بقى
اولا مين اللى سمح للمساجين واللى صادر ضدهم احكام قضائية فى الجزائر بالسفر للسودان
ثانيا مين اللى منع الداعية الجزائرة على بالحاج من السفر للسودان لتهدئة المتعصبين عندكم .
ثالثا فين الامن الجزائى لما مصالحنا اتدمرت فين يا عم العاقل ممكن ترد
واخيرا المفاجاة تقدر جد محمد روراة ( الكلب الاسرائيلى ) جده ابوه امه تقدر تقولى ليه مدفون فى يافا
يلا عاوز اجابات

كتكووته
واخيرا المفاجاة تقدر جد محمد روراة ( الكلب الاسرائيلى ) جده ابوه امه تقدر تقولى ليه مدفون فى يافا
يلا عاوز اجابات
فعلا دى معلومه عارفها حالا اهو كمان وشفتها فى التلفزيون حالا
يالله رد عليه
ولا اقولك
بره احسن
أميرة الورد
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
بعد كل الي عملتوه جي تقول يؤسفني

طب يا شاطر خلي اسفك لنفسك

اصل الاسف معادلوش لازمة ناو

كان من الممكن تهدو اللعب عندكم وتلمو ابناء او الي انتم بعتهم للسودان

وعلى فكرة الكلمتين دول روح قلهم لشعبك الزبالة

وشوف ردهم ايه

لو قبلو يعتذرو فرد فرد للشعب المصري

ساعتها بس ممكن نوافق انكم ترجعو بني ادمين في نظرنا :
d
عشق الروح
وانت مش مكسوف وانت بتقول الكلام الفارغ دا ولو حتى كلامك صح ان فعلا فتنة اوك انا معاك فتنة طب انتوا كسيبتوا اهو وغلبتونا لية عملتوا كدا فى المصريين اللى كانوا فى السودان ها؟
ماترد وتقولى بهدلتوهم واهانتوهم وحبستوهم لية
ادينى سبب لما انتم خلاص غلبتونا وحصل اللى بتتمنوه لية عملتوا كدا لية بهدلتوا الناس وأخدتوهم على خوانه بالشكل دا دانتوا بالسكاكين يا خى بالسكاكين وانا شوفت واحد مطعون فى ضهرة دانتوا فعلا ماعندكومش رحمة وتقول فتنة قال قتنة قال
لا روح مش عايزنكم هنا تانى
برة
ياسمين فيرجينيا
بصراحة انا مش عارفة انت مش بتشوف فيديوهات مش بتشوف تطاول الجزائريين علينا احنا اللي عملناهم وحررناهم بعد ماكنو عبيد عند الفرنسيين بيتطاولو علينا ادخلو موقع جريدة الشروق الجزائرية واتفرجو عملين فينا ايه ياللي بتتكلم علي يؤسفي والاخوة والمصطلحات الكبيرة اوي دي احنا مش هنطبطب علي حد تاني اللي ميحترمش ام الدنيا هياخد علي ام دماغه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
أغنية أحمد مكى ضد الجزائريين والمصريين
رسالة الى كل الجزائريين والمصريين
هكذا كانت حقيقة الجزائريين والمصريين