نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة أخبار الرياضة المصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عاوزين نشوف رد فعل الجزائرين تجاه اسرائيل بعد مشاهده دهس الفلسطيني

عاوزين نشوف رده فعل الجزائريين الذين تبنوا القضية الفلسطينية وبدأو يتحدثون عنها

ورونا ردودكم الشعبية بعد نشر دهس الاسرائيلي لمواطن فلسطيني تحت عجلات سيارته
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

خلينا نشوف همتكم

المقال "عاوزين نشوف رد فعل الجزائرين تجاه اسرائيل بعد مشاهده دهس الفلسطيني" نشر بواسطة: بتاريخ:
oussmoda
اخي ابا معاد .انا لست لا جزائريا ولا مصريا لكن احب كل الشعوب العربية و بكل صدق .فبالرغم من اني مغربي وانت تعرف المشاكل السياسية بين المغرب و الجزائر ورغم دلك فانا احب الشعب الجزائري كما احب كل الشعوب العربية.يا اخي ان الاعلام لكلا البلدين قد عملا على اشعال نار الفتنة بين الشعبية و كل دلك كان كدبا و بهتانا للتاثير و تهييج الشعبين و بالفعل قد نجحا في خططهما ودلك يظهر جليا من خلال ردود و انفعال بعض الجماهير لكلا البلدين حتى اصبح الكره و الحقد سمةهما.لدا علينا الا نثق في الاعلام .يجب علينا الا نكون كالاطفال يلعبون بنا الاعلام كيفما شاء .فمصلحة البلدين اقوى من 90 دقيقة في كرة القدم. والهدف من كل هدا الكلام يا اخي كي اطلب منك طلبا واحدا وهو ان تحاول ازالة من توقيعك التي تظهر العلم الجزائري تحت اقدام المصريين.بالفعل صورة لامحالة تؤثر سلبا على نفسية اي جزائري و عربي وشكرا جزيلا لك ان اقدمت على تلبية طلبي
تحياتي الخالصة مني اليك والى كل مصري و الى كل جزائري و الى كل عرب
ابو معاذ
تحية وتقدير لك تم تعديل التوقيع

خلينا فقط نشوف عناوين جريدة الشروق غدا

خلينا نشوف الشعب الجزائري غدا وهو خارج في مظاهرات ضد اسرائيل

بالتأكيد سكوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووت ولا كأنهم شافوا ولا سمعوا حاجة

علشان يبطلوا يتكلموا عن القضية الفلسطينية وهذا اول موقف يحصل وخلينا نشوف ردة الفعل واتحداكم ان صدر شئ او تحرك اي واحد منهم
oussmoda
تحية وتقدير لك اخي ابا معاد على تلبية طلبي و شكرا جزيلا واتمنى ان تكون هده مبادرة من اجل اعادة المياه الصافية الى مجاريها الطبيعية
تحياتي الخالصة
.
oussmoda
تحية وتقدير لك اخي ابا معاد على تلبية طلبي و شكرا جزيلا واتمنى ان تكون هده مبادرة من اجل اعادة المياه الصافية الى مجاريها الطبيعية
تحياتي الخالصة
[/size[/color]
]
كهينة
السلام عليكم

و الله انا اتمنى ردت فعل كل المسلمين

لن يكون شىء ، في المانيا تتم محاكمة شيخ كبير قيل انه عذب اليهود

و الله انها نكتة القرن ؟؟؟؟

اخي الكريم لن يفعل احد شىء لفلسطين ، نحن مشغولين اليوم بسب بعضنا

و لحكومات مشغولة بالكراسي ، و الناس الفقيرة تجري لسد الجوع

فمن سينتبه لفلسطيني داسته وحشية الصهاينة ، هل فعلنا شيئا حين حمل الاطفال على الايدي و جثثهم تحولت الى دمار ، هل فعلنا شيى و نحن نرى الموتى كل يوم لم نفعل شى

و الله حتى لم نشتم

لا الجزائريين فعلوا و لا المصريين فعلوا و لا كل العرب فعلوا

نحن امة فقط تندد
ابو معاذ
السلام عليكم

و الله انا اتمنى ردت فعل كل المسلمين

لن يكون شىء ، في المانيا تتم محاكمة شيخ كبير قيل انه عذب اليهود

و الله انها نكتة القرن ؟؟؟؟

اخي الكريم لن يفعل احد شىء لفلسطين ، نحن مشغولين اليوم بسب بعضنا

و لحكومات مشغولة بالكراسي ، و الناس الفقيرة تجري لسد الجوع

فمن سينتبه لفلسطيني داسته وحشية الصهاينة ، هل فعلنا شيئا حين حمل الاطفال على الايدي و جثثهم تحولت الى دمار ، هل فعلنا شيى و نحن نرى الموتى كل يوم لم نفعل شى

و الله حتى لم نشتم

لا الجزائريين فعلوا و لا المصريين فعلوا و لا كل العرب فعلوا

نحن امة فقط تندد

مصر مفعلتش حاجة وانتوا قلتوا انك تتبنوا القضية الفلسطنية ورونا ردت فعلكم طيب مش لازم حد يفعل شئ علشان انتوا تتحركوا

عرفتي انها مزايدات في الهواء من الجزائريين انتم بعيد عن اي مشكلة تحدث للشعب الفلسطيني ولا حتى تنديد في الجرائد ولا مظاهرات في الجامعات ولا اي تصريح فبلاش كلام عن القضية الفلسطينية
klewa the zoldick
والله العظيم انا مصري وبقول جملة واحدة

مصر في قلبي وفلسطين قلب مصر

ومحدش يقدر يقول غير كدة
كهينة
السلام عليكم

يا اخي الكريم انا من الاول اقول يجب عدم التحدث عن فلسطين

و الله و اذا حبيت رايي الشخصي الشعب الفلسطيني تعب من المظاهرات و التنديدات يريد حل فعلي و جذري للقضية

راح اقولك كلمة قالتها لي سيدة فلسطينية فاضلة و ام شهداء : فلسطين الها الله

و فعلا فلسطين لها الله

لا الجزائريين و لا المصريين و لا العرب ، نحن لا نجيد حل مشاكل بسيطة فيما بيننا تأتي لتحدثني عن فلسطين ، محمد الدرة مات امام كاميرات العالم و لم يحدث شىء

الاطفال ماتوا و سالت دمائهم و تكلمني عن المظاهرات ، و الله شخصيا ساخجل ان خرجت للمظاهرة

حسبي الله و نعم الوكيل
ابو معاذ
السلام عليكم

يا اخي الكريم انا من الاول اقول يجب عدم التحدث عن فلسطين

و الله و اذا حبيت رايي الشخصي الشعب الفلسطيني تعب من المظاهرات و التنديدات يريد حل فعلي و جذري للقضية

راح اقولك كلمة قالتها لي سيدة فلسطينية فاضلة و ام شهداء : فلسطين الها الله

و فعلا فلسطين لها الله

لا الجزائريين و لا المصريين و لا العرب ، نحن لا نجيد حل مشاكل بسيطة فيما بيننا تأتي لتحدثني عن فلسطين ، محمد الدرة مات امام كاميرات العالم و لم يحدث شىء

الاطفال ماتوا و سالت دمائهم و تكلمني عن المظاهرات ، و الله شخصيا ساخجل ان خرجت للمظاهرة

حسبي الله و نعم الوكيل

المصريين فعلوا والعرب عملوا لفلسطين الكثير لكن انتم لم تفعلوا شئ ولن تفعلوا شئ وبالنسبة لخروجكك للمظاهرة انتي ما عندك احساس تجاه اخوانك في فلسطين علشان كده انتي تستحي من خروج لمظاهرة اذا كان من الاصل انكم ممكن تقوموا بمظاهرة للشعب الفلسطيني

فبلاش تتكلموا عن الضية الفلسطينية وتعالي شوفي الشروق اليوم ما فيها اي عنوان عن موضوع الحادثة اللي صارت امس بفلسطين وتحركت جميع الجرائد العربية والعالمية الا الجرائد الجزائرية
كهينة
السلام عليكم

قل لي يا اخي ماذا فعل العرب لفلسطين ، هل التنديد و الكتابة بالجرائد فعل

لقد فعل ذلك اروربيين ، و امريكان و هناك يهود ضد الصهيونية فعلوا و تظاهروا هل هذا هو الفعل

و اسفي ، اخي انت تكابر و تطلق كلمات و الله لا تدرك معناها ،

لا تتهمني اننا لم نفعل شىء انا قلت لم نفعل شىء لا نحن و لا انتم و لا احد

و خجلي من الخروج للمظاهرة ليس لعدم احساسي باخواني فهذا لا انت تحكم عليه و لا غيرك هو امر يعلمه ربي هل اصبحت تعلم ما في الصدور ، خجلي هو من قلة حيلتي و غباء العرب للاسف

حسبي الله و نعم الوكيل
elabiadh
عاوزين نشوف رده فعل الجزائريين الذين تبنوا القضية الفلسطينية وبدأو يتحدثون عنها

ورونا ردودكم الشعبية بعد نشر دهس الاسرائيلي لمواطن فلسطيني تحت عجلات سيارته

خلينا نشوف همتكم

نحن لم نعترف حكومة وشعبا بدولة اسرائيل
نحن لم نرفع علم اسرائيل على ترابنا ولن نرفعه أبدا
نحن لم نفتح لهم سفارة في جزائر الابطال والثوار
نحن لم نحرس حدودهم ولم نغلق معابر الفلسطينيين

فأرونا أنتم ماذا ستفعلون ردا على هذه الجريمة فهل ستحرقون علم اسرائيل كما فعلتم بعلم اخوانكم الجزائريين
قد يقول قائل بان الجزائريين ايضا حرقوا وداسوا على علم مصر ، لكن النخبة عندنا لم يفعلوا ، اما انتم فإن النخبة التي يفترض أنها مثقفة وقانونية هي من قامت بهذه الجريمة ، فإذا كان عندكم المثقفون هم المجرمون ، فإنا لم نصل الى هذه الدرجة من الثقافة .
جون مصر
هقول لكم على شى معلش يعنى
الجزاير عمرها ما حربت اليهود ولا يمكن تحارب اليهود
ولا يمكن تغضب اليهود ولا يمكن تنصف الفلسطينيين
لييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييية
لان مصر من الاساس من البداية وهى شايلة هم العرب كلهم
حربت علشان فلسطين 4 مرات
الجزائر ما عملتش اى حاجة ولا حاربت اليهود ولا اى حاجة من دى واللى ما بداش الحكاية من اولها عمره ما هيعرف ينهيا
على الاقل مصر بتساعد فلسطين علشان ارض فلسطين نبتها شاهد على دم الشهداء المصريين فى الحروب علشانها وفلسطين عمرها ما شمت دم جزائرى على ارضها ابداااااااااااااااا
علشان كدة فلسطين هى قضية مصر من بداية الاحتلال الانجليزى لها
وعمر الجزائر ما هتعرف تعمل شى للفلسطينيين ابداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ابدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااا
ويبقو يورونا هيعملو اية
مش هيعرفو يعملو شى لانهم ما حضروش اللى حصل زمان
والله تلاقى الجزائريين يعرفو ان اسرائيل محتلة فلسطين اول امبارح و لا حاجة
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
يلا يبقو يورونا هيعملو اية
جون مصر
نحن لم نعترف حكومة وشعبا بدولة اسرائيل
نحن لم نرفع علم اسرائيل على ترابنا ولن نرفعه أبدا
نحن لم نفتح لهم سفارة في جزائر الابطال والثوار
نحن لم نحرس حدودهم ولم نغلق معابر الفلسطينيين

فأرونا أنتم ماذا ستفعلون ردا على هذه الجريمة فهل ستحرقون علم اسرائيل كما فعلتم بعلم اخوانكم الجزائريين
قد يقول قائل بان الجزائريين ايضا حرقوا وداسوا على علم مصر ، لكن النخبة عندنا لم يفعلوا ، اما انتم فإن النخبة التي يفترض أنها مثقفة وقانونية هي من قامت بهذه الجريمة ، فإذا كان عندكم المثقفون هم المجرمون ، فإنا لم نصل الى هذه الدرجة من الثقافة .

اخرس يا ابن العاهرة
هات دليل واحد ان المصريين حرقو العلم الجزائر يا ابن الكافرة
يا شعب كافر يا عباد اليهود يا احفاد الفرنسيين
هات لى دليل واحد على اننا حرفنا العلم الجزائرى
انتو دولة متخلفة بربر رئيسكم من اغبى الرئاسا فى العالم انة بعت مساجين على طائرات حربية
فى السودان
دة مش بعيد تكونو كان فى نيتكم تحاربو السدوان الشقيق بالطائرات دى
مش بعيد والله زى ما حاربتو الصومال مع امريكا ارسلتو جنودكم علشن تحارب الاخوة الصوماليبين المسلمين
اكيد كنتو عايزين تحاربو السودان
واللله انا عارف زى ما بتحاربو المغرب وحاربتو الصومال وحرقتو العلم المصرى
وحرفتو القران الكريم سورة يوسف يا كفار
اكيد مليون فى المية هتحاربو السعودية علشان تهدمو الكعبة
يا احفاد الصلبيين يا عباد اليهود
ميريام الصغيرة
انا مع كلام الاخ oussmoda ولا حول ولا قوة
elabiadh
اخرس يا ابن العاهرة
هات دليل واحد ان المصريين حرقو العلم الجزائر يا ابن الكافرة
يا شعب كافر يا عباد اليهود يا احفاد الفرنسيين
هات لى دليل واحد على اننا حرفنا العلم الجزائرى
انتو دولة متخلفة بربر رئيسكم من اغبى الرئاسا فى العالم انة بعت مساجين على طائرات حربية
فى السودان
دة مش بعيد تكونو كان فى نيتكم تحاربو السدوان الشقيق بالطائرات دى
مش بعيد والله زى ما حاربتو الصومال مع امريكا ارسلتو جنودكم علشن تحارب الاخوة الصوماليبين المسلمين
اكيد كنتو عايزين تحاربو السودان
واللله انا عارف زى ما بتحاربو المغرب وحاربتو الصومال وحرقتو العلم المصرى
وحرفتو القران الكريم سورة يوسف يا كفار
اكيد مليون فى المية هتحاربو السعودية علشان تهدمو الكعبة
يا احفاد الصلبيين يا عباد اليهود
اولا
انا ارفع من أن ارد عليك بمثل ما تقول ، لأن من يتكلم على العهر الا من كان منه وفيه (كل إناء بما فيه يرشح)

وعن حرق العلم الجزائري ، فقد قامت به نخبة من نقابة المحامين المصرائيليين الموالين للنظام المصرائيلي (من يمسحون وسخ النظام بالسنتهم) وكان ذلك علنا واوردته أغلب القنوات المصرائلية ولا يحتاج الى دليل آخر .

اما عن الحرب ، فهات أنت الدليل على اننا حاربنا في الصومال كما تزعم كذبا وبهتانا
وعن تحريف القرآن ، فهذا ايضا كذب منك ثم ما دخلك أنت بالقرآن وانت تتخذ اسما يهوديا او مسيحيا
وفي الاخير أقول لك عفوا لأني اعتقدت انك توجه الكلام لي ، ولكني وجدتك في الاخير تتكلم مع نفسك فيبدو انك أنت عابد اليهود
فكثير منكم يصاهرهم ويصول ويجول وعلمهم يرفرف فوق رأسك .
ارفع رأسك تجده أعلى من علم مصر

عفوا مرة أخرى إنك لا تجرؤ ان تمر في شارع السفارة الاسرائيلية
واذا أخذتك الرجولة وتجرأت بالمرور أمام السفارة طبعا سيفعل بك مجرد شاويش ما يفعله الرجل بزوجته ليلة الدخلة
ابو معاذ
المهم انهم لم يتحدثوا في اي جريدة جزائرية عن الحادثة
SAID1984
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته . انا ايضا ارى ان على كل الاعلام العربي والاسلامي خاصة والعالمي بشكل عام و ليس الجزائري و المصري فقط التحرك وإعطاء هذا الامرالاهمية التي يستحقها ومحاولت ايصال حقيقة هذا الكيان الصهيوني , فلقد بلغ السيل الزبى وتجاوزة القضية الفلسطينية ومعاناة الشعب كل الاعراف .هدا باختصار فكل شيئ واضح وضوح الشمس وتعجز الكلمات عن المتابعة ووصف هذه المعانات بل واكثر بطولات هذا الشعب العظيم. كل هذا والشعوب العربية تتطاحن فيما بينها من اجل لا شيئ الا يجب على كل عربي ان يمد يده لاخيه العربي دون حساسيات وان لا ننتهي عند مباراة قدم فلتستحوا قبل سب بعضكم البعض كلنا عرب ارجوكم فكروا من جديد والله اسأل ان يجمع قلوبنا ويوحد صفوفنا لنكون امة واحدة-أمين يا رب العالمين- والسلام عليكم
جون مصر
اولا
انا ارفع من أن ارد عليك بمثل ما تقول ، لأن من يتكلم على العهر الا من كان منه وفيه (كل إناء بما فيه يرشح)

وعن حرق العلم الجزائري ، فقد قامت به نخبة من نقابة المحامين المصرائيليين الموالين للنظام المصرائيلي (من يمسحون وسخ النظام بالسنتهم) وكان ذلك علنا واوردته أغلب القنوات المصرائلية ولا يحتاج الى دليل آخر .

اما عن الحرب ، فهات أنت الدليل على اننا حاربنا في الصومال كما تزعم كذبا وبهتانا
وعن تحريف القرآن ، فهذا ايضا كذب منك ثم ما دخلك أنت بالقرآن وانت تتخذ اسما يهوديا او مسيحيا
وفي الاخير أقول لك عفوا لأني اعتقدت انك توجه الكلام لي ، ولكني وجدتك في الاخير تتكلم مع نفسك فيبدو انك أنت عابد اليهود
فكثير منكم يصاهرهم ويصول ويجول وعلمهم يرفرف فوق رأسك .
ارفع رأسك تجده أعلى من علم مصر

عفوا مرة أخرى إنك لا تجرؤ ان تمر في شارع السفارة الاسرائيلية
واذا أخذتك الرجولة وتجرأت بالمرور أمام السفارة طبعا سيفعل بك مجرد شاويش ما يفعله الرجل بزوجته ليلة الدخلة

انت عارف يا ابن العاهرة
صدقنى يعنى احنا اصحاب يعنى يا ابن العاهرة انت فهتكلم معاك عادى بس انا مش هعتب عليك انت انا هعتب على اللى هنا لانى كنت منزل فيديوهات بس الادارة وقفتها كنت هخليك تشوفها
بس بص يا ابن العاهرة انا مش هتكلم عن التاريخ لانة معروف
ومش هتكلم على ان الفرنسيين احتلو ارضكم 132 سنة واغتصبو كل نسوان الجزائر ومافيش ست عندكم الا والفرنسيين اغتصبوها واسال امك على كدة
وهى هعلق على كلامك لانك واضح انك حمار يعنى
وشكلك جاهل
بس انا كنت عايز اسالك كام سؤال كدة اولهم
اولا انا هبداء معاك تعرف اية عن الثورة الجزائرية
قولى مين اللى علمك عربى ورجعك للاسلام مرة تانية
هل الجزائر حاربت اليهود قبل كدة
ماذا قدمت اليهود اه سورى قصدى الجزائر ماذا قدمو للعرب وللاسلام
لماذا تحارب الجزائر المغرب الشقيق وتقومو بمذابح ضد المدنيين المغربيين على الحدود
من الذى بنى الجيش الجزائرى
من الذى عمر الجزائر وبنا المدارس
من الذى ادار بلادكم بعد قيام الثورة واوعة تقولى الجزائريين ماشى ياريت تكون موضوعى لانك لو جاوبت على السؤال دة بالعكس كل اللى هنا ومن دمنهم الجزائريين هيفشخوك فى افكارك لانك هتبان انك جاهل ويهودى
هل تعرف ان ربع سكان اسرائيل من اصل جزائرى
وياريت تقولى سبب زيارة وزير الدفاع الجزائرى لتل ابيب
كفاية كدة ولا نكمل نكمل
بما انك امازيغى شاذ او بربرى
وطبعا احنا كلنا عارفين ان البربر كانو شواذ وهمجيين
بما ان اصلك امازيغى شاذ وبما ان الفرنسيين اغتصبو نسوانكم كلكم ومافيش واحدة ست شريفة فى الجزائر
وبما ان جريدة الشروق الجزائرية حرفت القران وبالتحديد سورة يوسف
وبما انكم بتتكلمو عربى مكسر ولغتكم الاساسية الفرنسية وبما انكم روافد على الدين الاسلامى وحضارتكم مش اسلامية ولغتكم مش عربية فانا ما يشرفنيش ان يكون معانا هنا فى المنتدى واحد امازيغى شاذ كافر حرفو القران يهودى الاصل حفيد لويس ونابليون حفيد الفرنسيين
لا يتكلم اللغة العربية ما يشرفنيش وجودك لان المنتدى دة للعرب فقط مش للفرنسيين واليهود
اه سورى نسيت اقولك حاجة ياريت تسال مدير تحرير جريدة الشروق الجزائرية الجريدة الوطنية بتاعتكم ياريت تسالة وتقول له جدك ابو امك الديانة بتاعة اية وادفن فين على العموم انا هوفر عليك هو مدفون فى حيفا فى اسرائيل
وربع سكان اسرائيل من اصل جزائرى
ودةطبعا بيوضح لية الجزائريين ما حاربوش اليهود لان مافيش يهودى بيحارب يهودى لكن اليهودى بيحارب مسلم
زى ما حصل وبتحاربو المغرب على الصحراء الغربية وزى ما حرفتو القران وزى ما حاربتو الصومال
اه وفى حاجة كمان ياريت تسال عن القواعد الامريكية اللى موجودة فى ارضكم
وعلى مكتب المخابرات الامريكية (f.b.i) اللى موجود فى العاصمة الجزائرية ياريت تعرف سبب وجودة فى ارضكم وياريت تاخد امك واختك عندة لان رئيسة بيغتصب النسوان الجزائريين
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههه
انتى اى نعم مش عندكم سفارة اسرائيلية لكن انتو مش محتاجين سفارة لانكم يهود وفى سبب كمان لانكم ولاية امريكية انتو ولاية امريكية فى الشرق وامريكا فيها سفارة اسرائيلية يبقى انتو مش محتاجين سفارة عندكم
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههه
انت عارف انا زعلان لية
لان البطل اللى فى بلدكم ورمز الرجولة عندكم وحب الوطن واحدة ست جميلة بوحريد
دة الفرنسيين اغتصبوها فى السجون الف مرة من حضن لحضن
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههه
يعنى رمز الرجولة عندكم واحدة ست وياريتها شريفة لا الفرنسيين عاشروها معاشرة الازواج
اغتصبوها هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هه
ومش عارف هى موجودة لية دلوقتى فى فرنسا هى بتعمل اية فى فرنسا اكيد هى مشتاقة للحضن الفرنسى بتاع زمان
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه
اه وقبل ما تقول علينا احنا عندنا عاهرات ياريت تلم اختك وكل البنات الجزائريين من شوارع باريس اللى بيبيعو نفسهم للشباب الفرنسى
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
وياريت تدور على اختك او امك لانهم اكيد دلوقتى فى حضن واحد فرنسى او يهودى
وياريت تدور على اصلك هتلاقى ان ابوك اسمة جون
ومش بعيد يكون انا ابوك
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههه
ياريت تحفظ اسم جون كويس
لان ممكن اكون انا ابوك الحقيقى او يكون هو ابوك بس فرنسى
لكن انا مصرى دم مصرى من مصر اللى ذكرت فى القران ووصى بها النبى الكريم
مصر الازهر الشريف
الجزائر عمرى ما سمعت عن داعية اسلامى جزائرى عمرى
كلهم يا مصريين يا سعوديين يا من الخليج عامة يعنى لكن جزائرى عمرى ما سمعت عن داعية اسلامى جزائرى
اصل هيكون داعية ازاى وهو اصلة يهودى كافر من نسل فرنسى
يا حيوان يا ابن الحيوان يا ابن العاهرات
مصر هى قلعة الاسلام الازهر الشريف وبها دفن اهل بيت النبى الكريم هى كنانة الله فى الارض
ومن يسبها يغضب الله لان ربنا هو اللى سمها باسم مصر
وعندى الدليل ان ربنا هو اللى سماها مصر
اولا لان مصر مذكورة فى القران الكريم والقران الكريم خلق قبل خلق الارض
عارف لية لان الدين عند الله الاسلام ومكتوب على عرش الرحمن لا اله الا الله محمد رسول الله
يعنى القران خلق قبل خلق الارض ومصر مذكورة فى القران يعنى ربنا هو اللى سماها مصر حتى اسمها لم يتغير ابدااااااااااااااااااااااااااااااااااا
منذ خلق الارض وهى اسمها مصر لم يتغير اما انت امازغيين شواذ
بربر
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههه
الدين الاسلامى يقف بجانب مصر التاريخ يقف بجانب مصر
اما انتم فبربر عباد اليهود كفار احفاد الفرنسيين
وعلى فكرة
لو مصر زى ما انت بتقول كدة ما كنش الرسول وصى بها
وما كنش ربنا ذكرها فى القران
ربنا اللى هو افضل منى ومنك ذكر مصر فى القران لانها ارض طاهرة
مش زى ما انت بتقول كدة هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
انا لو شتمت الجزائر عادى مش هتحاسب
لكن انت لو شتمت مصر هتتحاسب لية
لان مصر مذكورة فى القران يعنى لو شتمتها يبقى بتسب القران
والرسول الكريم وصى بها
ولو شتمت مصر باى شتيمة او لمحت بشتيمة على مصر او تشبية يبقى بتعصى امر النبى الكريم
لانة وصى على مصر فى اكثر من حديث شريف
وفى اية فى القران الكريم بسم الله الرحمن الرحيم واطيعو الله واطيعو الرسول واولى الامر منكم
صدق الله العظيم
يعنى لو شتمت انا مش هتكلم معاك انت كدة بتسى لربنا لانة هو اللى سماها مصر وبتعصى امر النبى
لكن انا لو قولت ينعل ابو الجزائر دولة بنت كلب
عادى جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااا
لانى مش بكدب لانكم فعلا امازغيين شواذ
حرفتو القران واى انكار مش هيفيد لان ربنا شاهد وعندى الدليل
وعلى فكرة يا حمار يا ابن العاهرة انت لازم تشكرنى لانى عرفتك شوية فى الدين وعلمتك عربى
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههه
ولم اختك وامك بقى من احضان الفرنسيين عيب عيب لم اختك او هاتها ليا انا هات اختك وانزل بيها مصر وقول انا عايز جون هتلاقى نسوان جزائريين عارفين بيتى هيجيبو اختك وامك على طول عندى
هات بس امك او اختك وانا هظبطها هكفيها ياض بدل الفرنسيين
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههه
سلام يا كافر
جون مصر
دليل على قيام الجزائريين تحريف القران

محمد النادرى
السلام عليكم استفزتنى بعض العبارات الى قلوها الاخوة الجزائريين ان مصر معملتش اى شىء لفلسطين مصر هى التى حملت هم العرب طوال حياتها راجعوا التاريخ يا جزائريين مصر الى جمعت العرب فى حرب 1948 لحماية فلسطين من الاحتلال وللاسف ولا عرفتوا تحاربوا ولا تعملوا حاجة مصر الوحيدة الى قومت فى الحرب دى وحافظت على قطاع غزة الى وقتنا هذا وكان ذلك بسبب كتيبة الفالوجا المصرية الشجاعة التى كان فى هذا الوقت الزعيم جمال عبد الناصر احد المشتركين فيها مصر بسبب مساعدتها فى تحرير الجزائر وحماية قطاع غزة فى فلسطين قام عليها العدوان الثلاثى من فرنسا وبريطانيا واسرئيل ومفيش اى دولة عربية ساعدت مصر مع ان الحرب دى كانت بسببهم هما ولكن المصريون كانوا لها فهم خير اجناد الارض ولن تنسى اسرئيل دور مصر فى المحافظة على قطاع غزة فقامت بهجوم عنيف على مصر فى 1967 واحتلت سينا ولكن خير اجناد الارض عادوا وحرروا سينا الغالية فى 1973 كل دة ولسة بتقولوا مصر عمرها معملت لفلسطين لا ومليون الف لا مصر عملت كتير لفلسطين وكتير للعرب وكتير ليكم انتم يا شعب الجزائر محدش يجيب سيرة ام الدنيا البلد العظيمة دى ومحدش يعمل نفسة مثقف ويقول معلومات عن مصر هوة اصلا ميعرفهاش
كهينة
السلام عليكم

لا حول ولا قوة الا بالله ، انها فعلا امة تدعوا الى البكاء

لقد اتخذتم من فلسطين وسيلة لمواصلة السب و الشتم ، حسبي الله و نعم الوكيل

و هل يحرر فلسطين امة سبابة شتامة ، و نعم الرجولة و البسالة هي

اتقوا الله ان الفتنة اشد من القتل و ان لم تستحي فافعل ما شئت

لا حول ولاقوة الا بالله و حسبي الله و نعم الوكيل على كل من يقول كلمة سب وشتم و كل كلمة قذرة حسبي الله و نعم الوكيل عليه الف مرة

جزاكم الله كل خير و ربي يهدينا
elabiadh
سلام يا كافر

الآن عرفت أنك فعلا لقيط وانك لا تعرف لك أبا

وأنا لن أجيبك لأنك أسفل من أنزل الى مستواك الثقافي العالي (بين قوسين)

ولكن اعلم يا من تأكل وتعيش من عهر فيفي عبده ونادية الجندي ويسرا و وووووووووووو

أنه اذا احتلتنا فرنسا 125 سنة التي جعلناها عبرة للثوارت البطولية الشامخة في العصر الحديث ، فقد احتلكم الفرنسيون بقيادة نابليون قصير القامة الذي دخل مصر في نصف ساعة ولم يتعرض له احد وان الفرنسيين لم يتركوكم الا من بعد دخول الانجليز ، الذين لم يتركوكم الا من بعد دخول الصهاينة

وتأكد أنكم بهذا لم تتحرروا يوما ، وحتى الآن تعيشون تحت الاحتلال ، احتلال الصهاينة من جهة ، واحتلال العاهرات من جهة أخرى

فحضارتكم المزعومة هي حضارة احتلال بعد احتلال

ولن أجيبك أكثر لأنك لن تتحمل وانت متعود فقط على هز البطن والارداف

و اعلم يا أوطى خلق الله انه قال فيكم عمر بن العاص رضي الله عنك

ارضكم عجب ونساؤكم لعب ، يجمعكم الطبل وتفرقكم عصا
جون مصر
الآن عرفت أنك فعلا لقيط وانك لا تعرف لك أبا

وأنا لن أجيبك لأنك أسفل من أنزل الى مستواك الثقافي العالي (بين قوسين)

ولكن اعلم يا من تأكل وتعيش من عهر فيفي عبده ونادية الجندي ويسرا و وووووووووووو

أنه اذا احتلتنا فرنسا 125 سنة التي جعلناها عبرة للثوارت البطولية الشامخة في العصر الحديث ، فقد احتلكم الفرنسيون بقيادة نابليون قصير القامة الذي دخل مصر في نصف ساعة ولم يتعرض له احد وان الفرنسيين لم يتركوكم الا من بعد دخول الانجليز ، الذين لم يتركوكم الا من بعد دخول الصهاينة

وتأكد أنكم بهذا لم تتحرروا يوما ، وحتى الآن تعيشون تحت الاحتلال ، احتلال الصهاينة من جهة ، واحتلال العاهرات من جهة أخرى

فحضارتكم المزعومة هي حضارة احتلال بعد احتلال

ولن أجيبك أكثر لأنك لن تتحمل وانت متعود فقط على هز البطن والارداف

و اعلم يا أوطى خلق الله انه قال فيكم عمر بن العاص رضي الله عنك

ارضكم عجب ونساؤكم لعب ، يجمعكم الطبل وتفرقكم عصا
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههه
فرنسا اعدت فى ارضنا 3 سنين وفرنسا اعدت فى ارضكم 132 سنة
انجلرتا لما دخلت مصر
واعدت 70 سنة
كنا 70 سنة حروب وماحصلش غير حالة اغتصاب واحدة وبس
والشعب كلة قام عليهم
اسرائيل ما دخلتش مصر دخلت سينا بس ودة كان بسبب خيانة بعض الدول وحرب اليمن
وخرجنا اسرائيل بمجهودنا احنا فى 1973
كل اللى احتلو مصر خرجناهم بمجهودنا وبدمنا لكن لما فرنسا خرجت من الجزائر خرجب سبب المصريين دم المصريين اللى روى ارض الجزائر وعلشان كدة فرنسا كانت بحاربنا فى 1956 فى العدوان الثلاثى
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
انتو بقى علا على العرب وعلى مصر احنا اللى حررناكم بعد ما كانت فرنسا خليتكم عبيد لولا فضلنا عليكم كنتو بقيتو 20 مليون شهيد
ثانيا فرنسا اغتصبت كل نسوان الجزائر
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههه
حتى رمز الرجولة عندكم المومس دى اللى اسمها جميلة بوحريد العاهرة الكبرى
حتى دى الفرنسيين اغتصبوها فى السجون وهى دلوقتى فى فرنسا علشان هى مشتاقة للحضن الفرنسى مرة اخرى
والله انت ضحكتنى لما مومس هى اللى راقبت على الثورة واحدة ست هى اللى رمز الرجولة عندكم مافيش راجلة عندكم
وعلشان كدة بناتكم فى فرنسا بيبيعو نفسهم للشباب الفرنسى
اه وعلى فكرة زى ما فى عندنا فيفى عبده عندكم وردة الجزائرية اللى كل فنانين مصر فعلو بها مثل ما فعل الفرنسيين بنسائكم بس هى كان بمزجها كانت عايزة متعة من رجال مصر علشان الجزائر مافيهاش رجالة
انتو بتاكلو من عرق وردة الجزائرية العاهرة الكبيرة
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههه
على فكرة قول لامك العاهرة دى انها ضحكت عليا اصل لما نمت معاها كنت متفق معاها اديها 40 ضحكت عليا وجابت اختك واخدت 100 قول لامك المرة الجاية هنام معاها ب20 بس
ولم امك واختك من احضان الفرنسيين واليهود عيب يا يامازيغيين يا شواذ
سلام يا ابن العاهرة سلام يا بلد المليون لقيت
بس برضو نصيحة منى ليك دور على ابوك الحقيقى
لان اكيد اسمة جون وممكن يكون انا
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههه
سلام يا ابن العاهرة واختك عاهرة وكل ست فى الجزائر عاهرة
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههه
سلام يا بلد المليون لقيت
جون مصر
اه يا ابن العاهرة
مصر قامت بالثورة قبل الجزائريين
الثورة الجزائرية قامت من القاهرة واول دولة عربةي تقوك بثورة كانت مصر
دى معلومة يا ابن العاهرة
احنا اللى علمناكم ازاى تقومى بثورة
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههه
وعلى فكرة انتو اغبى شعب فى العالم لانكم فاكرين نفسكم ابطال وانتو سيس عارف لية
لانكم لم تسجلو فى تاريخ البطولات شى بتضحكو على نفسكم
لكن مصر تاريخ البطولات جنسيتة مصرى
مش جزائرى
وللمرة الاخيرة يا ابن العاهرة
مصر لو انت زى ما بتقول كدة ما كنش الرسول وصى بها وما كنش ربنا ذكرها فى القران
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
سلا يا امازيغى يا شاذ
سلام يا ابن العاهرة
سلام يا حفيد الفرنسيين وعابد اليهود
سلام بلد المليون لقيت وعلى فكرة انت جبان لانك ما جوبتش على الاسئلة بتاعتى
يا شعب جبان
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههه
جون مصر
اه بالمناسبة لقول عمر ابن العاص
اعتقد واحد ما يقولش كدة
لية لان الرسول وصى باهل مصر
ما ينفعش يقول كدة يا كافر لانة لو قال كدة يبقى بيعصى امر النبى
يبقى ازاى دة هيعصى امر النبى
بص والله العظيم انت لو جبت امك وقلعتها ملط فى الشارع وكتبت على كل حتة فى جسمها سب فى مصر
مش هياثر عارف لييييييييييييييييييييييييييييييييييية
لانكم شعب امازيغى شاذ
اه وكلام عمر الكلام المزعوم دة اللى انت بتقولة كلام شهوانى كلام واحد فاسد لا يمكن يكون خرج من بوق سيدنا عمر صاحب اول مسجد فى افريقا كلها دة موجود فى مصر
لا يمكن يقول كدة على وام المؤمنين من مصر لا يمكن يقول على مصر كدة لان الكلام اللى هو بيقولة كلام شهوانى
الشهوة بالتعبير دة تبقى حيوانية وسيدنا عمرو ابن العاص مش كدة
ولا يمكن يعصى امر النبى بالوصية على مصر
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههه
للاسف موقفك بيضعف يا ابن العاهرة بحيث لم يذكر التاريخ الجزائر فى شى
يا ابن العاهرة سلملى ياض على وردة الجزائرية
اصل وحشنى صدرها اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووى
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هه
سلام يا حفيد الفرنسيين
بس ارجوك لما تكلمنى تانى ما تقولش جون لحسن ازعل انا ابوك انا ابوك ودى الحقيقة اللى امك مش عايزة تقولك عليها
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههه
محمد النادرى
اهدى شوية يا جون مصر مش عايزنهم يمسكوا علينا اى كلام خارج لانهم اساتذة استفزاز وفبركة ويا اخى الكريم اية صحة الحديث الى انت اخذتة عن عمرو بن العاص انت لو انسان عاقل ازاى تفكر اصلا ان عمرو بن العاص يقول كلام زى دة على مصر الى وصى الرسول علية الصلاة والسلام بيها وذكرت فى القران 4 مرات وهوة اصلا كان حاكمها فكر شوية فى الكلام قبل متقولة واصلا تلاقى جريدة الشروق الى فبركت الكلام دة مهما اصلا حرفوا فى القران شكلهم هما الى قالوا كدة كمان على لسان عمرو بن العاص
جون مصر
يا معلم قلبظ دماغك
انا بعرف افشخ اللى ادامى صح
وانا هفشخ اى جزائرى هنا
محمد النادرى
انا معاك ان هما يستهلوا بس مش عايزين حد ملوش لزمة يتكلم علينا احنا احسن منهم الف مرة ثم انت بتكلم خشب مش بنى ادميين مش بيحسوا اصلا

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
راديو اسرائيل : اوباما ساذج فى موقفه تجاه مصر
تعرف على رد فعل الحكومة المصرية تجاه تقرير تحقيقات اسرائيل فى قتل الجنود المصريين على الحدود
حوار دار بين القلب والعقل عاوزين نشوف مين فيهم هيكسب