نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ملائكة ثم وحوش

انا كنت قاعدة بافكر كده فى الدنيا اللى احنا عايشين فيها وباشوف حالنا كنا ازاى وبقينا ازاى
خطر على بالى كام سؤال وحبيت الاقى لهم اجوبة وتعبت واحترت ودوخت وبرضه مش لاقية حل قلت لما اكتب اللى جه فى بالى يمكن يمكن ده يريحنى ولا يحل لى ولو جزء من الالغاز اللى فى دماغى
لقيتنى نفسى مش لاقية كلام اكتبه يعنى مش لاقية موضوع معين كل اللى عارفة اكتبه كلمة واحدة ازاى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ازاى بقينا كده ؟؟؟؟؟؟ازاى وصلنا للى احنا فيه ؟؟؟؟؟؟
حياتنا بقت خداع وكدب وحروب وصراعات وغابة القوى فيها بيدوس على الضعيف والضعيف مستسلم ولما تواجهه وتقوله ثور طالب بحقك يقولك بايدى ايه ويمكن الضعيف اقوى بعقله اقوى بفكره بس اكيد فى حاجة بتميزه وممكن يتغلب بيها على سطوة القوى بس الراجل مش عايز يتعب نفسك ويتحرك ماشاء الله ليه ؟؟متعرفش
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ازاى فقدنا معنى الانسان ؟؟؟؟
اللى كان زمان معنى كلمة انسان كبير اوى وجميل اوى ولما كانوا يحبوا يمدحوا حد يقولوا ده انسان اه انسان مستغرب ليه ؟؟
ااااااااه فهمت انت معتبر انسان النهاردة انسان لا انسان النهاردة شبه الانسان من بره لكن جوة مفيش انسان
الانسان مش هو الكائن اللى بيعيش ويتعايش ويقوم بكل وظايفه الحيوية زى مابيقولولنا فى الكتب لا الانسان اكبر من كده الانسان قلب بيحس ايد بتطبط على المجروح بتمسح دمعة فى عيون حزينة بترسم ابتسامة على شفايف طفل برئ بس بتوجه له بندقية ورصاص
الانسانية دى معنى جميل اوى بس للاسف بقينا منعرفش نفسرها ولو فسرناها نبقى خياليين ورومانسيين وعايشين فى كوكب تانى
ازاى نسينا الحاجات اللى كانت من 50 سنة او اكتر شويةبتميزنا احنا المصريين ؟؟؟؟؟؟
فاكر جدك ولا حتى والدك وهو بيحكى لك زمان حياتهم كانت ازاى ؟؟؟ فاكر لما قالك كنا بنعيش احنا وجيراننا كننا فى بيت واحد فرحه فرحى وهمه همى وياسلام لما يحكى لك ازاى كانت جارتهم وجدتك ازاى كانوا اصحاب اوى ولازم لما واحدة فيهم تعمل اكلة جديدة جارتها تدوقها هى وولادها وكانوا زمان عندهم مثل اوى للاسف طبعا احنا نسيناه الجار القريب احسن من الاخ البعيد هما مش قصدهم ان الاخ وحش لاسمح الله لا قصدهم انه بعيد لغاية مايوصل الجار اقرب يقوم بالواجب
انما النهاردة ماشاء الله مبقناش نعرف اسم جيراننا فى الشقة اللى قصدنا
يلا هاقول ايه عايزنا نرجع زى زمان قول للزمان ارجع يازمان
ازاى كانوا الشباب والبنات ملتزمين اوى اخلاقيا ومش معنى ان شباب دلوقتى وحشين لا بس يعنى الغالبية العظمى تايهة مش عارفة لها طريق
لبسهم محترم شباب وبنات مش ماشاء الله بقينا الشباب بيلبسوا البنطلون مش عارفة ازاى والبنات يلا مفيش داعى اتكلم هههههههههههههه
ازاى كانت المطربين زمان الناس وهى رايحة تحضر لهم حفلة بتبقى لابسة ومتشيكة النهاردة حفلاتنا الناس بتروحها بلبس البحر ماهو الجو صيف معذورين بجد ههههههههه
ازاى كانت اغنية زمان بتحكى حدوتة تسمعها وتحس بكل كلمة ونغمة والمطرب بيؤديها بكل احساسه
ازاى النهاردة بقى بقينا مطرب لكل مواطن وطبعا كل 5 ثوانى فى مطرب بيطلع لنا بكليب واراهنك ولا تعرف حد فيهم
هاقول ايه ملناش دعوة بحد دع الخالق للخالق
وازاى وازاى وازاى يااااااااااااااااااااااااااااااااااااه مليون ازاى ازاى ومليون علامة استفهام ومفيش جواب يمكن العيب فيا؟ معرفش جايز
بس لو عندك انت اجابة لاى ازاى من دول اوحتى ترد على سؤال واحد هو الجواب عليه جواب على كل الاسئلة
ازاى وصلنا للمرحلة دى ؟؟؟ ازاى منحنى الاخلاق وثقافة العادات والتقاليد والالتزام بالاخلاقيات بتاعت مجتمعنا نازل مش بيطلع؟؟؟؟؟؟؟؟
انا عارفة انى طولت اوى عليكم ورغيت كتيييييييييييييييير اوى
بس انا حبيت تشاركونى يمكن تساعدونى ونلاقى اجابة
اسفة للاطالة
ومش عارفة الموضوع مكانه هنا مظبوط ولا اخده وامشى اروح اشوف له حتة تانى ههههههههههه
خالص تقديرى واحترامى لكل من تابع كلماتى
وتحياتى للجميع

المقال "ملائكة ثم وحوش" نشر بواسطة: بتاريخ:
hamedahmed
للاسف دى طبيعة الحياة المادية
البقاء للاقوى
lolo_caty
فعلا احنا فى غابة والبقاء للاقوى ودى طبيعة الانسان منذ احياة البدائية حياة حيوانية وليست انسانية

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
من النهاردة مش هانقول على الممرضات ملائكة الرحمة
ملائكة فى حراسة الأنسان
شياطين فتنة الجزائر ومصر تحولوا إلى ملائكة!
لا تتخيل كل الناس ملائكة فتنهار احلامك
وصف ملائكة جهنم