نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بصراحة ......... هل تصارح من تحب؟؟؟

هل تصارح من تحب..؟! (( دعوه للنقاش ))

الحب هو ذلك الشعور الخفي الذي يتجول في كل مكان ويطول الدنيا

بحثا عن فرصته ليداعب الاحساس .. ويسحر العيون..

يتسلل بهدوء .. ويستقر في القلوب رغما عنا..!!

,,,,,,,,,,,,

اذا اكتشفت يوما انك بدات تميل او تحب ..

ماذا تفعل ؟؟

اذا فجأة راودك هذا الشعور دون ان تدري وجدت نفسك فجأة ؟ و اكتشفت انك بدات تحب ..

ماذا تفعل ؟؟

الحب من الممكن ان يعيشه اي شخص .. و فعلا قد يتغلب على الشخص و حتى دون ان يعلم الطرف الاخر عن هذا الحب..

بصراحه..

ماذا تفعل ؟؟

ماذا افعل ؟؟

ماذا نفعل ؟؟

هل تصارح من تحب بحبك له..؟!!

تصارحه وتصدق معه وتترجم له حبك...؟!!

ام على العكس تماما تخفي حبك..!

ولا تبوح به ابدا..؟!!
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وتبقي مشاعرك كماهي دون اخراجها..!!

ولكن لماذا هذا الإخفاء هل هو خوف من ردة فعل من تحب اذا صارحته...؟

ام ليست لدينا الجرءه الكافيه لذلك..!!

المقال "بصراحة ......... هل تصارح من تحب؟؟؟" نشر بواسطة: بتاريخ:
scorpion
الله عليك
طول عمري بقول انك جامد ياعمرو
بصراحة انا هقولك بقي
هو ممكن تكون الجرأة موجودة بس ممكن يكون خوف من رد الفعل
ممكن يجي رد فعل عكسي خالص
يلغبطنا ممكن يضايقنا يخلينا نتراجع عن الحب دا
بس انا من رأيي ان المصارحة اقوي
لان مفيش اقوي من المواجهة يعني
والحكاية كلها بتبقي اسلوب يعني
مش الواحد يقول انه كدة ويقعد نص ساعة علشان يتكلم
كدة اللي هو بيصارحه هيزهق وممكن يتخنق منه
ومش بعيد يضربه اساسا
هههههههههههههههههههه
لا بجد مفيش احسن من المصارحة هتكون احسن بكتير
بس بعد حاجة اسمها تلميح لقي قبول يتكلم حس بالرفض
يبقي يرح بيتهم من الاول كدة
هههههههههههههههههههه
تسلم الايادي ياعمرو
توبيك هايل
رغده سعد
مش كفايه يا احمد انك شبه احمد حلمى واسمك على اسمه لا كمان رايك زيه تمام هههههههه انا من زمان بقول انك هو محدش مصدق ويا كابتشينو او عمرو انا لو خفيت حبى مش جبن وعدم جراه ولا خوف من رد الفعل ولكنها تقاليد مجتمع يرفض ان البنت تبدا بالافرج عن مشاعرها لمن تحب وده راى واعتقد راى ناس كتيره اووى ده من وجه نظر بنت مصريه مش اكتر
kapatcheno
صراحة انتوا الاتنين رايكم صح جدا بالنسبة لابو حميد كلام سليم المصارحة اقوى اسلوب
بالنسبة لرغدة عندك حق مينفعش بنت تقول لولد انها باحبه مع انها بتحصل
وحصلت معايا ههههههههههههههههههههههههههه
شكرا ليكو ونورتونى
رغده سعد
مش بقلك فلانتينو حتى هنا وفى موضوعاتك انت بردو ماشى يا رميو
kapatcheno
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ولا روميو ولا حاجة والله بس انتى مش مصدقانى والله منورانى
المجروحه
بصراحه يا جماعه سعات بنندم
لما بنصرح للى بنحبه عن حبنا
وسعات بنندم ليه سكتنا و ماقولناش عاللى فى قلبنا
انا عن نفسى لما صرحت عاللى فى قلبى من ناحيه
الانسان اللى بحبه كان الرد
انتى اختى مش اكتر
وعلشان يأكدلى ده اتقدم لصاحبتى
ساعتها ندمت انى انا قلتله على حبى
kapatcheno
فعللااااااااااااااااااااا المجروحة اوقات بنندم بس زى ما ابو حميد قال لازم تشوفى رد فعله الاول عن طريق جس النبض
انتى عشان كدة واخدة اسم المجروحة ولاجءة فى قسم الرومانسة
بجد نورتينى
رغده سعد
يااااااااحرام يا مجروحه انا حاسه بيكى لانى بنت زيك يا حبيبتى بس انا قلت من الاول مينفعش بنت تصارح ولد بحبها وادى النتيجه بعد مكنتى بتحبى ومشغوله بقيتى كرهتى ومجروحه قلبى معاكى .........
احزان غزل
مينفعش البنت تصارح بحبها للولد لو بيحبها هو اللى هيبداء يصارحها بحبه
وعلى فكرى الولد بيحب دايما البنت اللى ترفضه دايما وهى دى اللى بيفضل فكرها طول عمره وكان يتمنى انه يجوزها
اما البنت اللى تعترف للولد بكل سهولة انها بتحبوا بعد فترة بيزهق منها ويسبها
kapatcheno
هههههههههههههههههههههه
عندك حق هبة بس انا اما اتقدم للبنت وترفضنى والله ما افكر ابص فى خلقتها تانى
نورتى التوبيك
honygirl
انا عندى مشكلة مافيش زيها انا بحب ولد وسيم ومحترم وفى نفس الوقت كول شوية وهو ولا حاسس بيا واختة تبقى صحبتى وهو صاحب اخويا اقوله ولا اعمل ايه بس
kapatcheno
انا عندى مشكلة مافيش زيها انا بحب ولد وسيم ومحترم وفى نفس الوقت كول شوية وهو ولا حاسس بيا واختة تبقى صحبتى وهو صاحب اخويا اقوله ولا اعمل ايه بس
طيب وسيم ومحترم لحد كدة جميل بالنسبة لانه مش حاسس بيكى فدة مع الوقت والسبب التانى لانك صاحبة اخته فبيحاول انه ميكنش فى بينك وبينه اى حاجة
يعنى انى اصحاب اختى بيحاولى يتكلموا معايا بس انا بتجنب الحوارات دى ومتقلوليلهوش على حاجة سيبيها بظروفها
منورانى رنيم
كابتن يويو
ههههههههههههههههههههههههه
اسامة منير بيتكلم
لا بجد دخلة الكلام جاااااااااااامدة
والتوبيك حلو قوى
بس تفرق ولد وبنت
يعنى مينفعش بنت تروح تقول كدة لولد
عادات وتقاليد وتعاليم دينا متسمحش
بس نصيحة يعنى فى الاخر
مفيش حاجة اسمها حب نهااااااااااااااااااااااائى
اكبر خدعة ممكن انسان يوقع فيها
no one like me
لالا سؤالك المفروض يكون للولاد بس ..
هو ينفع برضو وحدهـ تقول لواحد بحبكـ ؟؟ دهـ حتى ماينفعش خالص ..
kapatcheno
لالا سؤالك المفروض يكون للولاد بس ..
هو ينفع برضو وحدهـ تقول لواحد بحبكـ ؟؟ دهـ حتى ماينفعش خالص ..

ههههههههههههههههههههه
عادى دة موضوع للنقاش دى اول حاجة تانى حاجة فى بنات هى اللى بتصارح بحبها الاول
3 حاجة فى بنات بيجاوبوا ويقولوا مثلا احنا بنحط علامات او بدايات بتوضح انها بتحب واحد لكنها مش بتبدا وكدة
منورنى دايما
eng.ahmeds3ed
المفروض البنت تعطى ضوء أخضر زى ما بيقولوا على للشخص اللى معجبه بيه علشان هو يقدر ياخد خطوة إيجابيه انما متصارحهوش ولا حتى بعد ما يصارحها تقوله انها كانت معجبه بيه علشان ميتقلش عليها ويحدث مالا يحمد عقباه زى ما بيقولوا

واللى بيقول مفيش حب معلشى هنا فى اعتراض ليا

الحب موجود وهيفضل موجود طول ما الحياه موجوده ومش معنى انى حصلتلى مشكله فى الحب يبقى اضعف واقول الحب خداع ومش موجود

لا لازم المشكله اللى حصلتلى دى تقوينى مش تضعفنى وصدقينى اللى بيحصله مشاكل من النوع دة ربنا بيبدله احسن من الشخص اللى خدعه دة او متوفقش معاه

وانا زمان سمعت مقوله بتقول :-

انه لمن الظلم الا نؤمن بالحب ونصب أهله بالخيانه لمجرد ان احدهم لم يبادلك الحب يوما من الأيام

واسف على الإطاله وانا مش بخاطب حد معين انا بتكلم عموما

شكرا
kapatcheno
المفروض البنت تعطى ضوء أخضر زى ما بيقولوا على للشخص اللى معجبه بيه علشان هو يقدر ياخد خطوة إيجابيه انما متصارحهوش ولا حتى بعد ما يصارحها تقوله انها كانت معجبه بيه علشان ميتقلش عليها ويحدث مالا يحمد عقباه زى ما بيقولوا

الحب موجود وهيفضل موجود طول ما الحياه موجوده ومش معنى انى حصلتلى مشكله فى الحب يبقى اضعف واقول الحب خداع ومش موجود

لا لازم المشكله اللى حصلتلى دى تقوينى مش تضعفنى وصدقينى اللى بيحصله مشاكل من النوع دة ربنا بيبدله احسن من الشخص اللى خدعه دة او متوفقش معاه

انه لمن الظلم الا نؤمن بالحب ونصب أهله بالخيانه لمجرد ان احدهم لم يبادلك الحب يوما من الأيام

شكرا
صراحة راى سديد وممتاز يا بشمهندس وانا موافقك فى كل كلامك
وبجد نورتنا فى توبيكنا المتواضع
ههههههههههههههههههههههههههه
no one like me

شكرا
لا لا لا .. لا ضوء اخضر ولا فوشيا حتى .. عيييييـب ..
بحر الدموووع
انا بقا صارحتها انى بحبها بعد تفيكر عمييييييييييييييييييييييييييييييييييييق
خوفا من رد فعلها ده صحيح كنت خايف من رد فعلها ايه
وبرغم انها معجبه بيا وبتقول عليا كويس الا انها يووووووووووووووه حكايتى طويله كلها فى مواضيعى هنا بس
spring rose
موضوع جميل جدا
واحب اضيف رائى
انا طبعا بتفق مع انه مش ينفع البنت هى اللى تصرح لان ده فى حد ذاته بيقلل من البنت قدام اللى هى بتحبه وده طبعا راجع للعادات والتقاليد واحنا لازم نحترم ده
اما بالنسبه للولد انا رائى انه لو حسه انه بيحب حد لاااااااااااااااازم اول حاجه يعملها انه يعرفها لييييييه عشان لو حصل واتصدم او اترفض يكون ده فى الاول فا يكون تعبه اقل يعنى فى ناس كتير بتحب وتسكت وتعترف بعد ما تكون اتعلقت بدرجه عاليه وساعتها لما بتتصدم بيكون صعب اوى عشان كده انا من رائى ان اول حاجه هى المصارحه عشان على الاقل يعرف هيكمل حياته ازاى واتمنى التوفيق للجميع واسفه انى طولت
تقبل مرورى
قطرة الندا
للامام دائما
kapatcheno
موضوع جميل جدا
واحب اضيف رائى
انا طبعا بتفق مع انه مش ينفع البنت هى اللى تصرح لان ده فى حد ذاته بيقلل من البنت قدام اللى هى بتحبه وده طبعا راجع للعادات والتقاليد واحنا لازم نحترم ده
اما بالنسبه للولد انا رائى انه لو حسه انه بيحب حد لاااااااااااااااازم اول حاجه يعملها انه يعرفها لييييييه عشان لو حصل واتصدم او اترفض يكون ده فى الاول فا يكون تعبه اقل يعنى فى ناس كتير بتحب وتسكت وتعترف بعد ما تكون اتعلقت بدرجه عاليه وساعتها لما بتتصدم بيكون صعب اوى عشان كده انا من رائى ان اول حاجه هى المصارحه عشان على الاقل يعرف هيكمل حياته ازاى واتمنى التوفيق للجميع واسفه انى طولت
تقبل مرورى
شكرا زهرة الربيع وانا متفق معاكى فى رايك اهم حاجة المصارحة فى اول حاجة
وانتى مطولتيش ولا حاجة و مرورك شرفنى
روميوأبوالعز
مش كفايه يا احمد انك شبه احمد حلمى واسمك على اسمه لا كمان رايك زيه تمام هههههههه انا من زمان بقول انك هو محدش مصدق ويا كابتشينو او عمرو انا لو خفيت حبى مش جبن وعدم جراه ولا خوف من رد الفعل ولكنها تقاليد مجتمع يرفض ان البنت تبدا بالافرج عن مشاعرها لمن تحب وده راى واعتقد راى ناس كتيره اووى ده من وجه نظر بنت مصريه مش اكتر
ياواد ياجامد ده رأيي برضه والله بس المشكلة بأه أن ف شباب بيتحرج !!!
روميوأبوالعز
موضوع جميل جدا
واحب اضيف رائى
تقبل مرورى
كلامك صحيح مية المية بس البنت اللي بترفض حب الراجل ليها خسرانة برضه مية المية لأن حب الراجل مابيبكررش كتير ولو حب وأترفض أكيد مش هايحب تاني وده يبقى ذنب البنت اللي رفضته هاهاهاها
lolo girl
بصراحههههههههههههههههههههههههههههه
الكلام جميل
الفراشة العاشقة
الله عليك
طول عمري بقول انك جامد ياعمرو
بصراحة انا هقولك بقي
هو ممكن تكون الجرأة موجودة بس ممكن يكون خوف من رد الفعل
ممكن يجي رد فعل عكسي خالص
يلغبطنا ممكن يضايقنا يخلينا نتراجع عن الحب دا
بس انا من رأيي ان المصارحة اقوي
لان مفيش اقوي من المواجهة يعني
والحكاية كلها بتبقي اسلوب يعني
مش الواحد يقول انه كدة ويقعد نص ساعة علشان يتكلم
كدة اللي هو بيصارحه هيزهق وممكن يتخنق منه
ومش بعيد يضربه اساسا
هههههههههههههههههههه
لا بجد مفيش احسن من المصارحة هتكون احسن بكتير
بس بعد حاجة اسمها تلميح لقي قبول يتكلم حس بالرفض
يبقي يرح بيتهم من الاول كدة
هههههههههههههههههههه
تسلم الايادي ياعمرو
توبيك هايل

لا تعليق على كلامك كنت هقول كدة بالظبط
يالا انت اللى سبقت
مشكوررر على الموضوع بجد جامد ويستاهل النقاش
alsafeer
هوه الواد لو مصرحش البنت اللى بيحبها بحبه ليها كان هيبقى فيه حب بس ان مشمع البنات اللذين يصارحون بحبهم للى بيحبوهم لان هذا يقلل من كرامتهم
وشكرا على الموضوع الجامد ده
kapatcheno
هوه الواد لو مصرحش البنت اللى بيحبها بحبه ليها كان هيبقى فيه حب بس ان مشمع البنات اللذين يصارحون بحبهم للى بيحبوهم لان هذا يقلل من كرامتهم
وشكرا على الموضوع الجامد ده

شكرا سفير وفعلا كل واحد بيمر على الموضوع بيضيف لنا معلومة جديدة ولذيذه
بس انا مش موافقك ان مصارحة البنت بتقلل من كرامتها اوقات بيكون دة الحل الوحيد
هبسطها لك بمثال لما تكون غلطان وتروح تعتذر كدة مش بتقلل من كرامتك بالعكس انت بتعتذر لكن شخصيتك موجوده ولو حد قسم علييييييك يبقى رجع اعتذارك ومحدش يشغلك فى حاجة دة قصدى
مرورك شرفنى يا حبى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
سياره دودج تشارج Dodge Charger مواصفتها و سعرها و صور
هل تصارح البنت الشاب بالحب؟ انت رايك ايه
تريد معرفة موقعك او مدونتك كم تساري بالدولار تفضل الدليل بالصور
جاوب بصراحة