نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

لماذا اذا قرأنا الموضوع لا ندوس على الاعلانات ........ ناقش

انا عضو فى المنتدى منذ ليست بالقصيرة و اشهد ان المنتدى ساعدنى على زيادة دخلى من جوجل ادنسيس نتيجة المواضيع التى اكتبها او اضعها فى المنتدى و لكن لاحظت شئ غريبا فى المنتدى انه من الممكن ان يكون الاشخاص التى ترى المواضيع قد يصل الى عشرات الاشخاص و لكن الاعداد التى تدوس على اعلان لا يتدعى 1% من المساهدين و هذا بالتاكيد يؤثر على دخل الفرد خصوصا فى ادنسيس مع العلم انى احترم تماما رغلة الفرد فىى عدم الاهتمام بتلك الاعلانات اكتر من الاهتماام بقراءة المواضيع
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

لهذا اتوجه الييكم بسؤال مهم لماذا عندما تقراء الموضوع قد لا ياتى ببالك الضضغط على الاعلان حتى تشجع العضو على المزيد من الموضيع؟

المقال "لماذا اذا قرأنا الموضوع لا ندوس على الاعلانات ........ ناقش" نشر بواسطة: بتاريخ:
sherifer921
شخصيا اى موقع بستفاد منه ولقيته حاطط ادسنس مش بتردد انى على الاعلانات اللى تهمنى فعلا
خد فى اعتبارك ان جوجل مش عاوز لمجرد المجاملة وده نفس الشىء اللى المفروض يفكر به الزائر انه يضغط فعلا على الاعلان اللى جذبه ويهمه مش النقر لمجرد النقر وخلاص
وبرضه فكر من الناحيه التانيه بالنسبة للمعلن انه عاوز ناس مهتمه باعلانه مش ناس بتنقر مجاملة واعتقد ان ده حقه طبعا لانه دافع فلوس علشان عاوز زوار مهتمين باللى بيقدمه
السوهاجى
موضوع يحتاج مناقشة
على العموم مش الكل وعلى قدر اهمية الموضوع بتكون عدد الزيارات اكبر
وبكدا نسبة النقر تلقائى بتزيد
الى الامام وموفق الغالى
reemhmam
اخى فكرتك عن الاعلان خطاء
قامت جوجول بفكرة ادنسس
وهى فكرة تبادل للخدمات لان مقابلها ادوارد
والفكرة تسويقية بحته يعنى ناس تجوب الاعلانات
زى حضرتك واخرى تدفع علشان
تستفيد من نشر اعلاناتها
فلو انا سوف اجمالك فى على الاعلانات
حظلم اخر دفع مقابل اعلان حقيقى مش مجاملة
هذه هى الفكرة ببساطة
ولكن لو رئيت اعلان فعلا يهمنى لن امتنع عن للوصول للصفحة اللى انا عاوزها

سامح يسرى مطاوع
اخى ماتحاولش تجبر احد على على الاعلانات لانه حتما هايؤدى الى اغلاق حسابك نهائيا ويضيع تعبك وسهرك
prinsnezar
يا جماعة انتوا فهمتونى غلط انا ما بجبر احد على انا بحب حابب اناقش المسألة معاكوا و اشوف ايه الاراء
سامح يسرى مطاوع
يا جماعة انتوا فهمتونى غلط انا ما بجبر احد على انا بحب حابب اناقش المسألة معاكوا و اشوف ايه الاراء
احنا فاهمينك يا جميل
لكن معظمنا شغال مع ادسنس يعنى مخنوق منها هههههههههههههههههه
وفين وفين لو لاقينا حاجه بتشدنا بنضغط علينا
فهمتنى يا طعم
سامح يسرى مطاوع
لى عندك حاجه عاوز اقولهالك
ياريت تشيل توقيعك بتاع اللى يساعدنى ويقراء الموضوع لانه والله والله ممكن واحد صاحبك وحبيبك عاوز يعمل معاك واجب فهايقعد يضغطلك عليها كل يوم
وفى الاخر لما توصل لمبلغ الدفع هايتم غلق حسابك
ديه نصيحه عاوز تاخد بيها قبل فوات الاوان براحتك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الطريقة الصحيحة لاضافة الاعلانات داخل الموضوع فى بلوجر
الاعلانات تختفي من احد مواقعي .. لماذا ؟!
لماذا نحنُ نـقرأ القرآن؟