نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

حب المراهقة

هل تعتقد أن حب المراهقة حب حقيقي أم وهم خطر؟

هل إيجابيات حب المراهقة أكثر أم سلبياته؟

هل حب المراهقة قضية قدرية يصعب التحكم فيها، أم أن للأسرة والتربية دور في التحكم بسنين المراهقة ومنع المراهق من الوقوع في تجارب حب طائشة وعابرة؟

المقال "حب المراهقة" نشر بواسطة: بتاريخ:
vodka@id
انا راى ودا وجهه نظر موش اكتر
انى لما كنت مراهق كنت شايف انه اجمل انواع الحب ودا لان المراهق موش بيقدر يتحكم فى مشاعره
او موش بيقدر يحدد هو عارف ايه وبيحب وخلاص
المهم انه يعيش الحب زى اصحابه
ولكنه انا دلوقتى شايف انه اكثره خطر لان مثلا البنت موش بتقدر تعرف ازاى تقول لا
وخاصه لو الولد طايش او صايع او غرضه خبيث
وبيكون الحب بالقلب فقط ومايكونوش نضجوا علشان يحبوا كويس وعلشان كدا موش بتستمر اغلبها

لكنى موش انكر انه فيه كتير حلو وخاصه لما يبقى الولد والبنت موش نيتهم وحشه
سندس
ايوة هوة فعلا بيكون خطر جدا لما بيكون الولد طايش ومش كويس ممكن يستغل حب البنت لكن بكون حلو اوي وممكن الحب ده يستمر لما بيكون الولد عاقل وعند تحمل المسؤلية وبيحب البنت بجد وطبيعي دايما البنت بتحب بجد بس المهم ان محدش يستغلها غلط
no one like me
في الفترهـ دي بيبقى تعلق عشان البنت او الولد في الفترهـ دي بتبقى العاطفه بتتغلب على عقلهم شويه .. ودهـ طبعا مش غلط ده شئ طبيعي وكلنا مرينا بالتجره دي بس لازم الرقابه من الاهل والصراحه عشان مايقعوش في الغلط لان دي فترة بيبقى فيها تهور نوعا ما ..

وبالنسبه للأسئله .. حب حقيقي ولا وهم ؟؟ المراهق وقتها بيبقى حاسس انه حب بجد وان هو دهـ الحب الحقيقي بس بعد كدهـ ( بعد لما يتخطى المرحله دي ) بيكتشف ان دهـ ماكنش حب ولا حاجه ..

ايجابيات الحب اكثر ولا سلبياته ؟؟ زي ماقولت قبل كدهـ هايبقى في ايجابيات لو من البدايه مشينا صح وكان في رقابه مع الاهل او مع حد كبير يخاف عليه ويوجهه صح ..

تحياتي ..
reemhmam
لا طبعا مش جقيقى
ده بيجى علشان نقول عليه للذكرى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بعد سن 21 ما هو حال الفتاة المراهقة ؟؟
صورة نادرة جدا للاعلامي باسم يوسف في فترة المراهقة شاهد كيف تغير باسم يوسف من المراهقة للكبر !!
حب المراهقة لعب عيال