(الحلقهــ الثانيهــ )
دلوقتي بقى الساعه عدت من 12 الظهرالوالد قاعد فى حجرة المعيشة يقرأ الجريدةو الأم فى المطبخ بتعمل الشاىطارق بقى طالع من اوضته لابس بنطلون جينز ساقط من على وسطه بطريقة فظيعه حتى أن ملابسه الداخلية باينهوفاتح تلات زراير مبينه سلسة كبيرة آخرها قطعة فضيئة دائرية مرسوم عليها جمجمةشعره مرفوع من الجوانب إلى الوسط على شكل هرم و بيبرق زي الصيني طبعا من الجلالشوز أصفر بكعب عالي ، و ماسك فى إيده الموبايل و سماعته فى ودانه و مشغل أغنية أجنبية مش فاهم منها حاجهو على عينيه نظارة عريضة لونها بنىو إيد فيها ساعة ضخمة و فى إيده التانيه حظاظة عريضة
الوالد بقى : لسة خارج ... بقالك ساعتين بتتزوق ؟
طارق: أف .... اصطبحنا بقى!!
دخل طارق المطبخ لأمه الطيبة و هى بتعمل الشاى
طارق : إيه يا حاجة ؟
الأم :لسة صاحى ؟ أبوك عمال ينفخ برة!
طارق ( وهو مخنوق ) : ما هو اللى مصحينى بدرى
الأم : بيصحيك عشان تروح الكلية
طارق : هو يوم الأجازة بتاعه كدة .... لازم ينكد علينا
الأم : وطى صوتك ... عيب كدة
طارق : طيب انجزى بقى .... هاتى المصلحة اللى قلتلك عليها امبارح
الأم ( بطيبة ) : مصلحة إيه
طارق : إيه يا ماما إنت نسيتي و لا إيه ؟ .... فين الاربعين جنيه بتوع الكتاب ؟
الأم : يا واد بطل كدب .... كتاب إيه اللى حتشتريه باربعين جنيه
طارق : جرى إيه يا ماما احنا لسة حنتكلم فى الموضوع ده تانى مش انتي امبارح قلتى لى ماشى ؟
الأم : لا أنا قلت حاقول لأبوك
طارق : يا دى النيلة انت لسة حاتقولى ليه ؟
الوالد (بينادي بصوت فووظيع ): إيه يا أم طارق انت بتعملى الشاى على الشمعة ولا إيه ؟
الأم ( بتصب الشاي ) : أيوا خلاص أنا جاية
طارق (وهو ماسك دراع أمه ): بقولك إيه يا ماما الكتاب ده مهم متضيعوش مستقبلى حاولى تقصيهم من بابا بسرعة عشان ألحق المحاضرة بتاعتى
طلعو بقى عند الوالد وطبعا لسه بيقرا الجريده ، حطت الأم كوباية الشاى قدامه وقعدت ، و طارق واقف جنبهابيبصله الوالد بقرف طحن ، و يمسك الجريده تاني ، فيبص طارق للأرض وهو مضايق و بينفخ فى نفاد صبر ويقرص أمه عشان تتكلم
الأم : بقولك إيه يا أبو طارق ؟
الوالد : خييييير
الأم : طارق كان عاوز فلوس يشترى بيهم كتاب
راح منزل الوالد الجريدة و بص لطارق من فوق لتحت
الوالد : كتاب إيه ؟ انت مش اشتريت كل الكتب ؟
طارق : كتاب التكاليف يا بابا
الوالد : طيب ما انت عندك كتاب التكاليف
طارق : يا بابا ده بتاع السنة اللى فاتت ..... المنهج اتغير
الوالد : و ده بكام ان شاء الله
طارق : باربعين جنيه
الوالد ( وهو مسبهل ) : كام ... أربعين جنيه .... لييييييييه
يالهوى يا ابو طارق مكنش يومك الراجل شكله جتله ساكته قلبيه
هههههههههههههههه
واشووووووفكم الحلقه الجايه
علشان نعرف ابو طارق مات ولا جراله ايه
دلوقتي بقى الساعه عدت من 12 الظهرالوالد قاعد فى حجرة المعيشة يقرأ الجريدةو الأم فى المطبخ بتعمل الشاىطارق بقى طالع من اوضته لابس بنطلون جينز ساقط من على وسطه بطريقة فظيعه حتى أن ملابسه الداخلية باينهوفاتح تلات زراير مبينه سلسة كبيرة آخرها قطعة فضيئة دائرية مرسوم عليها جمجمةشعره مرفوع من الجوانب إلى الوسط على شكل هرم و بيبرق زي الصيني طبعا من الجلالشوز أصفر بكعب عالي ، و ماسك فى إيده الموبايل و سماعته فى ودانه و مشغل أغنية أجنبية مش فاهم منها حاجهو على عينيه نظارة عريضة لونها بنىو إيد فيها ساعة ضخمة و فى إيده التانيه حظاظة عريضة
الوالد بقى : لسة خارج ... بقالك ساعتين بتتزوق ؟
طارق: أف .... اصطبحنا بقى!!
دخل طارق المطبخ لأمه الطيبة و هى بتعمل الشاى
طارق : إيه يا حاجة ؟
الأم :لسة صاحى ؟ أبوك عمال ينفخ برة!
طارق ( وهو مخنوق ) : ما هو اللى مصحينى بدرى
الأم : بيصحيك عشان تروح الكلية
طارق : هو يوم الأجازة بتاعه كدة .... لازم ينكد علينا
الأم : وطى صوتك ... عيب كدة
طارق : طيب انجزى بقى .... هاتى المصلحة اللى قلتلك عليها امبارح
الأم ( بطيبة ) : مصلحة إيه
طارق : إيه يا ماما إنت نسيتي و لا إيه ؟ .... فين الاربعين جنيه بتوع الكتاب ؟
الأم : يا واد بطل كدب .... كتاب إيه اللى حتشتريه باربعين جنيه
طارق : جرى إيه يا ماما احنا لسة حنتكلم فى الموضوع ده تانى مش انتي امبارح قلتى لى ماشى ؟
الأم : لا أنا قلت حاقول لأبوك
طارق : يا دى النيلة انت لسة حاتقولى ليه ؟
الوالد (بينادي بصوت فووظيع ): إيه يا أم طارق انت بتعملى الشاى على الشمعة ولا إيه ؟
الأم ( بتصب الشاي ) : أيوا خلاص أنا جاية
طارق (وهو ماسك دراع أمه ): بقولك إيه يا ماما الكتاب ده مهم متضيعوش مستقبلى حاولى تقصيهم من بابا بسرعة عشان ألحق المحاضرة بتاعتى
طلعو بقى عند الوالد وطبعا لسه بيقرا الجريده ، حطت الأم كوباية الشاى قدامه وقعدت ، و طارق واقف جنبهابيبصله الوالد بقرف طحن ، و يمسك الجريده تاني ، فيبص طارق للأرض وهو مضايق و بينفخ فى نفاد صبر ويقرص أمه عشان تتكلم
الأم : بقولك إيه يا أبو طارق ؟
الوالد : خييييير
الأم : طارق كان عاوز فلوس يشترى بيهم كتاب
راح منزل الوالد الجريدة و بص لطارق من فوق لتحت
الوالد : كتاب إيه ؟ انت مش اشتريت كل الكتب ؟
طارق : كتاب التكاليف يا بابا
الوالد : طيب ما انت عندك كتاب التكاليف
طارق : يا بابا ده بتاع السنة اللى فاتت ..... المنهج اتغير
الوالد : و ده بكام ان شاء الله
طارق : باربعين جنيه
الوالد ( وهو مسبهل ) : كام ... أربعين جنيه .... لييييييييه
يالهوى يا ابو طارق مكنش يومك الراجل شكله جتله ساكته قلبيه
هههههههههههههههه
واشووووووفكم الحلقه الجايه
علشان نعرف ابو طارق مات ولا جراله ايه