نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تفاصيل " جمعة الباشميل بميدان التحرير "

تشهد السياحة السياسية المصرية غدا من الاحزاب والائتلافات والحركات الشبابية والسياسية نشاط مختلف كل وحد منهم عن الاخر فى مختلف التوجهات فقد دعت صفحة الغضب الثانية على موقع التواصل الاجتماعى الفيس بوك لمسيرة اطلق عليها " لم الشمل " للتاكيد على الوحدة الوطنية بين عنصرى الامة وعن قوة ومتانة العلاقة الوطيدة بين المسلمين والاقباط داخل مصر وقد لاقت تلك الدعوة رواجا كبيرا وترحيبا من مختلف الائتلافات والحركات التى قررت مشاركتهم بها مثل حركة شباب 6 ابريل وائتلاف شباب الثورة والتى تبداء من مقر الازهر الشريف الى الكنيسة المرقصية بالعباسية فى الوقت هذا يشهد ميدان التحرير تواجد احزاب وقوى سياسية مختلفة لاعتراضهم على قرار المجلس الاعلى للقوات المسلحة ومجلس الوزراء بدء الانتخابات البرلمانية لمجلسى الشعب والشورى دون تطبيق قانون الغدر والذى سيجعل الان حق مشاركة فلول الحزب الوطنى فى تلك الانتخابات دون قيود وحذر لهم فيما قد دعت حركة كفاية لعمل جنازة رمزية لشهداء ماسبيرو والذين توفوا ب؟أحداث ماسبيرو الدامية يوم الاحد الماضى كما دعت للاضراب العام لحماية اهداف الثورة وكافة تلك التوجهات جعلت بعض مما قد أثارت تعليقات ساخرة على الفيس بوك حيث وصفها البعض منها تلك الجمعة لكثرة توجهاتها الى جمعة البشاميل كسخرية وليس "جمعة لم الشمل"

المقال "تفاصيل " جمعة الباشميل بميدان التحرير "" نشر بواسطة: بتاريخ:
بنت المنوفية
يا حركة كفايه كفاية اللى حصل اضراب شامل ايه كتكم ضربه هى مصر ناقصه

انا شايفه ان اعداء مصر اللى بيقفوا ضد استقرارها وتدمير اقتصادها فى حد عايز مصلحة مصر يعلن عن اضراب شامل

حسبى الله ونعم الوكيل

انا مش مع اى مظاهرة خالص فى الوقت ده كفايه اللى حصل ايه اللى يضمن لينا ان متحصلش مجزرة تانى

كفاية كده احنا متحدين ومن غير اى مظاهرة وان شاء الله الحق هيبان وهيظهر الجانى

شكرا ع الخبر
زهير ابراهيم
هههههههههههههههههههه
هي غلطه بكتابه العنوان لكن فعلا هي جمعة الباشمل
gmail125
الاخ هذه ليس خطأ بالعنوان بل اقراء اخر سطر بالخبر
تحياتى
زيزو الاسكندرانى
يا حركة كفايه كفاية اللى حصل اضراب شامل ايه كتكم ضربه هى مصر ناقصه

انا شايفه ان اعداء مصر اللى بيقفوا ضد استقرارها وتدمير اقتصادها فى حد عايز مصلحة مصر يعلن عن اضراب شامل

حسبى الله ونعم الوكيل

انا مش مع اى مظاهرة خالص فى الوقت ده كفايه اللى حصل ايه اللى يضمن لينا ان متحصلش مجزرة تانى

كفاية كده احنا متحدين ومن غير اى مظاهرة وان شاء الله الحق هيبان وهيظهر الجانى

شكرا ع الخبر
كلام جميل جدا وانا معك هناك خطوره شديده على الامن الوطنى من كثرة هذه المظاهرات وتحيا مصر عزيزة ابيه
cinderela dreams
فعلا هى جمعة الباشميل وهيعملا فيها بشاميل بس يخوفى يتحرق منهم أخر اليوم زى ما بيحصل فى المظاهرات
ربنا يعدى الايام دى كلها على خير وربنا يستر على مصر مش عارفين عايزين يودوها لفين وفى النهاية قال بيعملوا لمصبحة البلد ازاى بخرابها اكتر واكتر ومظارهات ووقفل الحال وفتن اكتر واكتر امتى كل واحد يحافظ فعلا على البلد
زهير ابراهيم
الاخ هذه ليس خطأ بالعنوان بل اقراء اخر سطر بالخبر
تحياتى
كويس يبقى قولت الكلام اللي قالوه من غير معرفه
عشان تعرفو انها جمعة البشميل
ragytalferdws
اللهم بحق قوة لا اله الا الله احفظ مصر واجعل تدبيره فى تدميره كل من يريد بمصر والمسلمين سوء
gmail125
شكرا لردكم الغالى نورتونى ..................................................
جدة مصرية
مظاهرة اليوم سلاح ذوحدين

ممكن كما قالت احلام سندريلا بتخوفها بنهاية اليوم

وممكن تقوى الوحدة الوطنية وتمر بسلام

شكرا جميل
gmail125
العفوا نورتونى بردكم الغالى .................................................. ......

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ظهور أول مجموعة ترتدى قناع "فانديتا" بميدان التحرير
بالصور : زفاف عروسين بميدان التحرير فى ليلة جمعة " إسترداد الثورة "
ثورة الغضب المصريه الثانيه 27 مايو "انا محستش بالتغيير ونازل تاني التحرير" ..هل انت مع "جمعة الغضب2"
دعوه الي "جمعة إنقاذ الثورة" بميدان التحرير
خطبة القرضاوي في "جمعة النصر" بميدان التحرير ...متجدد