نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالصور : عرض زواج للفتاة المسحولة بأحداث الوزراء..شاهد من عرض عليها الزواج

بسم الله الرحمن الرحيم
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بعد واقعة سحل الفتاة من قبل عسكرى جيش أثناء أحداث مجلس الوزراء والتي قام الجنود بضربها وسحلها وتعريتها من ملابسها
عرض شاب مصرى على موقع الفيسبوك الزواج من هذه الفتاة
يدعى "محمود إبراهيم عبد الرازق"
وكتب رسالة على صفحته الرسمية بعنوان
"رسالة إلى الفتاة التى أظهرت للعالم (خيانة) المجلس العسكري"، وجاء نصها ك:"اسمي محمود إبراهيم عبد الرازق رضا ،عندي 29 سنة ، بشتغل في موقع mbc مكتب القاهرة، عارف ان دا مش وقته.. ومش عارف اقوله ازاي .. وميهمنيش الناس هتقول عليٌ أيه ،كل اللي أعرفه أنك من أشرف بنات مصر علشان كدة نفسي رسالتي توصلك، شرف ليا أني أطلب منك الطلب ده ،"" تتجوزيني "

المقال "بالصور : عرض زواج للفتاة المسحولة بأحداث الوزراء..شاهد من عرض عليها الزواج" نشر بواسطة: بتاريخ:
معركة الفرقان
بس بدي اقول الله يكون معك يامصر

والجيش هو اساس الشعب والجيش هو الخط الاخير لحماية مصر من الاعداء
%u0632%u0627%u0626%u0631
كتبت عدة صفحات على مواقع التواصل الاجتماعي
البنت اللى تم تصوير أن الجيش يعتدى عليها ويخلع ملابسها هى:

غادة كمال أحمد عبدالخالق، الصيدلانية والناشطة السياسية بحركة 6 أبريل تبلغ من العمر 28 سنة ..
كده بقى احنا عرفنا ليه البنت دى بالذات اتصورت من 4 زوايا مختلفة فى نفس الوقت ..
...
*إلى كل من يشبها بإحدى نساء الإسلام الطاهرات مثل أسماء بنت زيد .. فلتعلموا أن أسماء بنت زيد لم تنزل لتحارب جيش المسلمين، وإنما نزلت لتحارب جيش الكفار ..
أسماء بنت زيد لم تنزل إلى ميدان المعركة مرتدية عباءة على اللحم بأزرار من الأمام ولا ترتدى أسفلها شئ فى عز البرودة الشديدة ..
أسماء بنت زيد أطاعت قول الله ورسوله -عليه الصلاة والسلام- أنه إذا تواجه مسلمان بالسلاح فكلاهما فى النار ،، ولهذا لم تقاتل سوى الكفار فقط ..
للأسف الشديد الخدعة محترفة وتم تنفيذها بدقة عالية .. فتاة من كوادر حركة 6 إبريل تذهب إلى الصفوف الأمامية لمواجهة الجيش وجنوده ولا ترتدى أى شئ تحت عباءة خفيفة فضفاضة وأزرارها من الأمام ،، بحيث أن مع أى جذب مهما كان بسيط تنخلع فوراً عنها رداءها الذى لا يستر .. وفى نفس الوقت نجد فرق تصوير محترفة جاهزة لتصوير فتاة 6 إبريل من عدة زوايا مختلفة .. صور وفيديو !!!
ولم يكلف شخص نفسه أن يفكر لماذا تنزل فتاة إلى مظاهرات بعباءة على اللحم وبـ "كباسين" من الأمام ،، والأغرب أنها ترتدى G-string !!!!!!!!!!!!!!!!!
هل توجد أى فتاة مصرية محجبة أو منتقبة .. تعلم دينها الصحيح .. وتصون ربها وقرآنها .. تنزل من بيتها بعباءة على اللحم ؟!!!!!!
لم نر هذا لا بين بناتنا ولا نساءنا ولا حدث أمامنا ولا فى عهود آبائنا وأجدادنا ..
وفجأة بقدرة قادر تم اختزال كل مصائب مصر فى صورة لفتاة 6 إبريل وهى تتعرى وتطبق الفخ على الجنود "الغلابة" ،، ورغم أن أحدهم أدرك الخدعة فوراً وقام بتغطيتها ،، إلا أن كل هذا لا يهم .. المهم هو شرف فتاة 6 إبريل التى تعمدت النزول للشارع عارية !!!!!!
%u0632%u0627%u0626%u0631
هى زيك بالظبط شوف انى متاجر بكم زيها وهى متاجره بكم لحرق البلد وميهمهاش انه تتعرى او غير ولا اقولك يمكن هى حبت تسخن الجو عرة نفسها علاشان تقول الجيش انتى وهى صيع مفهاش حاجه لما صايع يتجوز صيعه زيه ايه الاوداها عند مجلس الوزراء راجل ولا مسترجله
%u0632%u0627%u0626%u0631
اشربها ..وياريت توافق على طلبك ..عشان ذنب مصر يخلص من أمثالكم
%u0645%u064A%u062F%u0648
يعنى الشيء المستغرب له فتاة تنزل إلى ساحة التظاهر والاعتصام دا شيء مش من عاداتنا كشرقيين أو كمصريين بالذات - الفتاة التى تحترم نفسها وأهلها ودينها وعرضها تبقى فى بيتها معززة مكرمة وهذا الشيء من شأن الرجال والشباب - هل خلت الساحة من الرجال - هل فر الرجال من الميدان لكى تدخل فتاة لتقاوم جنود الجيش الذى يحمى البلد ويحميها هى وهى فى بيتها - لماذا - وأرى أن هذه الضجة مفتعلة لأن التصوير كان معد إعدادا جيدا لتدويل المشكلة وشغل الرأى العام بها - عموما مصر فوق الجميع وإن شاء الله ستكون فوق الجميع بالفعل
برابح
موقع رائع و يحترم من هذا الشخص .. لكن ربما ليس هذا هو الوقت لأن الأمر سيكون مجرد ردة فعل
ابويوسف الهندى
واضح ان العديد من الردود عايزه تتنقح برجاء الاحترام فى الردود
Mohamed Mohsen Zidan
ألم تلاحظوا أن الفتاه كانت تنام على الأرض دون حراك؟ لم تحرك يدا أو رجلا ولم تحاول أن تستر نفسها على فترات لم يكن أحد بجوارها خلالها. أخشى أن يكون الموضوع كله تمثيليه رخيصه كان يمكن لأى كومبارس أن تجيدها أكثر من ذلك. والمطلوب أن تحاكم مصر كلها وتتخرب بيوت الجميع جراء ذلك. اتقوا الله فى بلدكم فليس لنا وطنا سواها. وتذكروا أن جميع الدول العربيه كانت تعايرنا بفقرنا واحتياجنا الدائم لهم. وكانوا يقولون أنهم يستطيعون أن يلموا أستذة الجامعات من على القهاوى. فهل تريدون لنا المهانه أكثر؟ اتقوا الله مرة أخرى وثالثه ورابعه...................
فراشة الكويت
وايش فيها ياجماعة لما تتزوج هذى الفتاة
حقيقى الموضوع زاد كتيييير وان الله هو الذى سيحاسبها
على فعلها ولبسها وليس نحن
فاتركو الخلق للخالق ولا تحملو انفسكم وزرها
مادرى ليش كل الحمل على هالبنت سواء ظالمة او مظلومة
وليش هذى بالاخص وهناك غيرها من البنات اللائى اعتقلن او سحلن من الجيش
وشكرا ليك يامحمد ابراهيم على هذى الشهامة منك لطلب غادة للزواج
وانشالله توافق ومبروك مقدما
%u0632%u0627%u0626%u0631
اتقوا الله الشاب ده محترم جدا و البنت محترمة و الى عنده كلمة حلوة يقولها والى معندوش [يخرص ]
%u0632%u0627%u0626%u0631
ايييييييييييييييييه اي واحده عايزه تتجوز تنزل الشارع وتفتعل مشكله علشان تتسحل وبعدها ابن الحلال موجود بس ما تنساش تنزل بالبكيني لان 6 ابريل اهم حاجه عندهم العري والانحلال
%u0632%u0627%u0626%u0631
عيب اوى عليكوا يا مصريين لما تتكلموا على وحدة شريفة كدة لما انتوا بتقولوا مش من الصح انها تنزل المظاهرات طب اللى بيتكلم دة ينزل هوة ويعمل اى حاجة كفاياكوا بئة كلام وياريت تسمعونا ردود محترمة ومن غير اى اسائة لحد
%u0632%u0627%u0626%u0631
منقولi ردا على كل (مريض) قال ان البنت لم تكن تلبس شيء تحت العباءة
وبدأ فى الهتك فى شرفها و كرامتها

ربنا سبحانه و تعالى الهمني انى اشوف الفيديو ده تاني و تالت علشان ارجع حق البنت التى هتك عرضها من آلاف الحمقى في مصر ... بعد ان هتك عرضها (مخنثى الجيش وليس رجاله الشرفاء )
ارجو ان تتابع
... 1-الثانية 00:49 يقوم العسكري برفع البنت من الملابس (بادي اسود) " من عند رقبتها لانه غير معقول ان ترفع من مقدمة رأسها بالايشارب ( كان سيخلع من رأسها )
2- استمر العسكري في سحبها من الملابس حتى الثانية 00:54
3- الثانية 00:56 واضح مسك اثنين من العساكر للبادي الاسود و سحبها منه ( تلاحظ اختفاء رأسها نظرا لوجودها خلف البادي
4- الثانية 00:58 انقطاع البادي وتركه العسكري الايسر و قيام العسكري الايمن بمحاولة تغطية (( مصر ))
واللي بيقولوا ماكانتش بتتحرك لأنها غالبا كانت فاقدة الوعي
واتقوا الله بدلا من أن يبتليكم بأن يفعل فيكم ذلك
تسويق اعلاني
بجد الحمدلله لسه في رجاله بمصر ويارب البنت توافق
%u0632%u0627%u0626%u0631
أي حد مش محترم ده نابع من التربيه في الامور أللي زي ديه في حاجه للي مايعرفهاش أسمها

شرف نخوه حياء غيره

بس انا مش حاقول رجوله لان في ستات الوحده منهم بمليون راجل وديه كانت وحده منهم

بتوع تونس بيقولولنا لوعايزين رجاله تدافع عن ((حارمنا وبناتنا نبعت ليكو رجاله ))
Dera
مهما حتقولوا علي البنت فهذا سيحسب في ميزان حسناتها وسيخصم منكم اما عن نزولها فهذا ليس شغل احد فهي مواطنه مصريه زيها زي اخوانها الرجال شاء من شاء وابي من ابي والي بيقول تقعد في بيتها يقعد هو في بيته ويحكم علي اهله فقط
ss ass
لي سؤال لقد قالت الفناة المتعريه إنها من المنصورة و أتت إلى القاهرة للإعتصام ولم تقل لنا طوال هذه المده أين تقيم ومع من تقيم مع شباب أغراب وهناك فيديوهات لهم وهم يلفون سجائر الحشيش
2- هناك فرق بين تعريتها عن قصد وبين أن تعرى عن طريق الخطاء عند محاولة شدها و الدليل على ذلك عند مشاهدة الفيديو ستجد أن الجندي عندما فوجأ بتعريها قام بتغطيتها وأتعجب لماذا لم يتداول الاعلام تغطية الجندى للفتاه .
3- لقد قالت الفتاة أنها تم سحلها داخل شارع مجلس الشعب وتم أحتجازها داخل مجلس الوزراء و تعرض الضابط لها بالقول هعمل عليكي حفلة اليوم .. أرجوا مراجعة الفيديو مرة أخري لتحديد مكان السحل مع ملاحظة السور الحديد على جانب الطريق وعلى حد علمي أن شارع مجلسالشعب ليس به سور بهذا الشكل
%u0632%u0627%u0626%u0631
بدل ماهي من حركة 6 ابرايل
يبق ما فيش الا الجسم عشان يخربو البلد
اذا كان رب البيت بدف ضاربو
فشيمت اهل البيت الزمرو والرقصو
هي رايح تحرق ومش عوز حد يكلمها
والبرنس الا هيتجوزها اسف اسف اسف انت راجل خول عشان تجوز وحده من 6 ابرايل
منار الزائرة :)
لي سؤال لقد قالت الفناة المتعريه إنها من المنصورة و أتت إلى القاهرة للإعتصام ولم تقل لنا طوال هذه المده أين تقيم ومع من تقيم مع شباب أغراب وهناك فيديوهات لهم وهم يلفون سجائر الحشيش
2- هناك فرق بين تعريتها عن قصد وبين أن تعرى عن طريق الخطاء عند محاولة شدها و الدليل على ذلك عند مشاهدة الفيديو ستجد أن الجندي عندما فوجأ بتعريها قام بتغطيتها وأتعجب لماذا لم يتداول الاعلام تغطية الجندى للفتاه .
3- لقد قالت الفتاة أنها تم سحلها داخل شارع مجلس الشعب وتم أحتجازها داخل مجلس الوزراء و تعرض الضابط لها بالقول هعمل عليكي حفلة اليوم .. أرجوا مراجعة الفيديو مرة أخري لتحديد مكان السحل مع ملاحظة السور الحديد على جانب الطريق وعلى حد علمي أن شارع مجلسالشعب ليس به سور بهذا الشكل

شكرا لحضرتك انسان محترم وواعى (مع تحفظى على موضوع الحشيش ده )

من الاخر اللى عاوز يشرب الخدعة دى بشربها لوحده هو حر لكن محدش يطلب مننا نغيب عقلنا ونكدب عنينا ده مفيش محجبة فى مصر هتنزل ببنطلون ساقط تحتة (G- string underwear)
ارحموا نفسكوا بقى وطلعوا حركات النخوة والشهامة فى حاجة تستاهل
ما البنات بتتخطف وتغتصب كل يوم وهم رايحين او راجعين من مدارسهم من جامعاتهم من شغلهم ماشوفناش نص النخوة دى
كفايه حركات بقى
ليالي الحنين
حسبي الله ونعم الوكيل ف اي حد بيهتك ف شرفها
مش فاهمه ازاي بتقولو كدا
الي بيتكلم انها ازاي لابسه كدا ف البرد
والتاني ايه الي نزلها اصلا
وحاجات غريبه
وسايبن المصيبه الكبيره
نفرض انها نزلت لاي حاجه احنا مانعرفش
حتي لو متظاهره
ليه يتعمل فيها كدا
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فين النخوه؟
فين الرجوله؟

الي عمال يقول ويلوم وايه الي جابها القاهره كمان
وانتو ماااااااااااااااالكم بيها اصلا
احنا ف موقف معين
واحده اتبهدلت ف الشارع وقلوعها
بدل مانقول ياريتني كنت هناك وكنت خدتلها حقها حتي لو هموت ؟
عمالين تقولو ايه الي جابها وايه الي نزلها وكلام فاضي؟!!!!!!!!!!!

حسبي الله ونعم الوكيل

فعلا الرجاله ماتو ف الحرب

انشرو ردي لو سمحتم
%u0632%u0627%u0626%u0631
المفروض البنت دي يكون مهرها غالي عشان هي التى عرت المجلس العسكري
انا باقترح يكون مهرها ......................راس المشير
nonosh
والله انت راااااااجل في وقت الرجاله ماتوا فيه ومش باقيلنا غير اشباه الرجال

ومنعدمى النخوه والرجوله والحياء .. الله يوفقك ويوفقها
karam fox
ليالي الحنين

دي مش حاجات غريبة اللي بنتكلم فيها , لكن احنا لينا الحق نعرف هي ليه نازلة في مكان زي ده باللبس ده , لان الاخلاق والنخوة بتقول ان البنت المحترمة ماتنزلش في مكان زي ده , استحالة اوافق علي ان حد من اهلي ينزل في مكان زي ده اصلا وانا عارف ان اللي هناك دي حرب وفتنة مش مزار سياحي

والرجالة مامتوش في الحرب, الرجالة مانعين اهل بيتهم الحريم من البهدلة ونازلين بنفسهم التحرير, شكرا ليكي
hard life
والله انا شايفه ان الموضوع ده لازم يكون ليه رد فعل
يعنى لازم يعاقب من فعل هذه الفاحشه فى هذه الفتاه

وسؤالى الى كل الناس اللى بتقول دى خطه مدبره .. هى دى خطه مدبره من الجيش ولا من الشعب ؟؟؟؟

حسبى الله ونعم الوكيل فى كل من اراد الخراب بهذه البلاد
%u0632%u0627%u0626%u0631
نفسى اعرف كل يوم مظاهرات واعتصامات ياريت نترك البلد تستقر وتبدا فى العمل حتى تتقدم
ليالي الحنين
ليالي الحنين

دي مش حاجات غريبة اللي بنتكلم فيها , لكن احنا لينا الحق نعرف هي ليه نازلة في مكان زي ده باللبس ده , لان الاخلاق والنخوة بتقول ان البنت المحترمة ماتنزلش في مكان زي ده , استحالة اوافق علي ان حد من اهلي ينزل في مكان زي ده اصلا وانا عارف ان اللي هناك دي حرب وفتنة مش مزار سياحي

والرجالة مامتوش في الحرب, الرجالة مانعين اهل بيتهم الحريم من البهدلة ونازلين بنفسهم التحرير, شكرا ليكي

بغض النظر دلوقتي هي نازله ليه
حضرتك لو شوفت الفيديو كويس
هتلاقيها كانت لابسه لبس تححت العبايه وبلوفر وبرضو اتقلع
ركز ف الفيديو شويه
ولو ركزت اكتر
هتلاقي ان ف ناس ماشيه جنمب الجيش الي بيضربوها
واحد وواحده والاتنين كانو ماشين عادي جدا
يعني نازلين ماشين ف الشارع عادي اهه
وراجل معاها .....
والاتنين اتبهدلو
وبالاخص الي كانت معاه ولابسه احمر
كانو بيضربوها ع دماغها
ماسألتش ليه ايه الي منزلهم ؟؟؟؟؟؟
واهه كان معاها راجل كمان

حضرتك احنا دلوقتي ف ان ازاي الي المفروض يحمينا .. يعرينا ؟؟!!

نازله لائ سبب مالناش فيه
احنا انها اتعرت واتبهدلت

نفرض انها مظاهره وبلطجيه كمان نفرض بس

مش المفروض تتاخد ع السجن .. يتحفظو عليها بأي شكل

لكن يعملوا كدا ؟؟
تنضرب بالشكل دا؟؟
حرام والله
karam fox
ياليالي انا برد بس علي جزئية اننا مالناش دعوة بهي نازلة ليه ولابسة ايه مع اننا المفروض نعرف كل حاجة عن الواقعة, انما انا معترض طبعا علي تصرفات بعض جنود الجيش مع المتظاهرين لكن الصراحة وده رأيي الشخصي:

المتظاهرين والجيش الاتنين غلطانين, او زي ماعمرو اديب قال في اصدق كلمة قالها في حياته: كلنا فشلة سواء الشعب او الحكومة او الاعلام او الجيش
%u0632%u0627%u0626%u0631
وااسفاة على الرجال شوفوا الفيديو تانى والله البنت مظلومة ولو مش مظلومة حتى شوف العسكرى ابن الزانية وهو بيضربها برجلة علشان يقلعها العباية والتانى بيغطيها يعد اية ومنين النخوة دى جاكم بلا عسكرى اية وجيش اية انا كنت فى الجيش دة حكم نفس على نفس وقلة قيمة والة حرام عليكم هذا الذل انا لو اطول العسكرى دة ساقسمة نصفين يا ابن الكلب يا ليتنى فى مصر وانا اروح التحرير يا قاتل يا مقتول
%u0632%u0627%u0626%u0631
الاخت ليالي
بالنسبه للراجل والست اللي كانو ماشين عادي دا ملحوظه في صف رجال الجيش لان بالفعل من البدايه واضح جدا ان الراجل ومراته ما فيش حد لمسهم خالص وواضح ان الست كانت عايزه توقف تتفرج او تدافع ومع ذلك الجندي صرفهم بكل احترام ولم يمس احد منهم باي اذى . ودا دليل على ان الضرب ما كانش عشوائي . بس بعد كده بقى واضح جدا في الفيديو انه حصل تراجع من قوات الجيش والست والراجل اللي كانو ماشين عادي وما فيش حد كلمهم رجعو علشان ينقذو الفتاه او على الاقل يشوفو الموقف وفي خطفه مرتده من رجال الجيش وتغيير في صفوف الجنود حصلت العشوائيه وكل اللي كان واقف انضرب .

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
صورة للفتاة المسحولة توضح ماكانت ترتديه أسفل العباءة قبل أن يخلعه جنود الجيش
الفتاة المسحولة خلعت ملابسها بنفسها وزميلها صورها +صورة للفتاة غير محجبة ولبسه فوق الركبة
بالفيديو..مرتضى منصور للفتاة المسحولة: قميص النوم فين؟.ويقول لهالة سرحان: ياللي متجوزة إيناس الدغيدي
بالصور. انا اسف ياريس تشن حملة تشويه للفتاة المسحولة وتنشر ألفاظ بذيئة من حساب تويتر الخاص بالمسحولة