نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مؤكد : وزارة الداخلية ووزارة الخارجية تؤكدان حصول والدة ابو اسماعيل علي الجنسية الامريكية

في مفاجاة غير متوقعة اكدت وكالة ONA الاخبارية ان وزارة الخارجية المصرية قد انتهت من اعداد الملف الخاص بجنسية والدة ابو اسماعيل حيث اكدت الوكالة ان الخارجية المصرية تاكدت من نظيرتها الخارجية الامريكية علي حصول والدة ابو اسماعيل علي الجنسية الامريكية منذ اقامتها في امريكا ومن جانب اخر نشرت جريدة الوفد خبر تؤكد فية رفع ابو اسماعيل دعوي علي وزارة الداخلية وعلي اللواء محمد ابراهيم طالبا باصدار حكم قضائي بالغاء قرار وزير الداخلية والذي اعتبر فية ان والدتة السيدة نوال حاصلة علي الجنسية الامريكية حيث اكد ابو اسماعيل
قرار وزارة الداخلية بأن والدته تحمل وثيقة سفر أمريكية باطل ومخالف للقانون والدستور فقانون الجنسية المصرى يلزم الحصول على إذن من وزير الداخلية قبل التجنس بجنسية أخرى غير المصرية

المقال "مؤكد : وزارة الداخلية ووزارة الخارجية تؤكدان حصول والدة ابو اسماعيل علي الجنسية الامريكية" نشر بواسطة: بتاريخ:
زيزو باشا
ايه يا مولانا ؟؟؟؟ حانخش فى القضايا ؟؟؟ طيب .. و كمان حاتخش فى قضية ضد ( امريكا ) و الا ايه ؟؟؟؟؟؟
ياراجل عيب احفظ ماء وجهك بقى ما يصحش كده ابدا ؟؟؟؟؟؟ ابسط الامور قول / ما كنتش اعرف و خلاص و ممكن تقبل ( على مضض ) مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟
مجده
كل هذا لتسليم الرئاسه لخيرت الشاطر يا تري بقي ايه اللي بينه وبين المجلس العسكري هو كمان والله احساس الواحد بان حازم ابو اسماعيل مظلوم في هذه العمليه وفبركوها
مجده
الشيخ حازم رجل قانون ومش ممكن هيغامر بكل هذه الاموال وبشخصيته الا اذا كان واثق من هدفه
مجده
طب مايصورا الباسبور ويعرضوه وهيبقي مكتوب فيه كل حاجه اذا كانت حاملة للجنسيه الامريكيه
سهم--
ايه يا مولانا ؟؟؟؟ حانخش فى القضايا ؟؟؟ طيب .. و كمان حاتخش فى قضية ضد ( امريكا ) و الا ايه ؟؟؟؟؟؟
ياراجل عيب احفظ ماء وجهك بقى ما يصحش كده ابدا ؟؟؟؟؟؟ ابسط الامور قول / ما كنتش اعرف و خلاص و ممكن تقبل ( على مضض ) مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟

ما يمكن يطلع مظلوم زي ما قالت الأخت مجدة.
مجده
لو طلع كلامهم غير صحيح هتبقي نصره كبيره لحازم يا رب خيب ظنهم وبعدين هو طلب اصدار حكم قضائي معني كده ان كلامهم مشكوك فيه
مجده
اطلب لك النصر يا حازم اللهم انصره يا رب العالمين انك سميع مجيب الدعاء
زيزو باشا

ما يمكن يطلع مظلوم زي ما قالت الأخت مجدة.
المفروض يا اخويا / سهم .. لو لو لو ؟؟ و اشك طلع مظلوم .. وزير الداخلية - وزير الخارجية - مدير مصلحة الجوازات الثلاثة يقعدوا فى البيت .. بالاضافة لمكتب ( متابعة النشاط الخارجى و الرعايا التابع للامن القومى ) كل البهوات دول يأخذوا كارت احمر على طول ... بس لو طلعوا هم جميعا الصح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ايه بقى اللى يحصل من ( سيدنا الشيخ ؟!؟!؟!؟! ) ......
مجده
الداخليه لازم تطهر والا مش هينصلح حال هذا البلد اين انتم يا اخوان من الداخليه حسبي الله ونعم الوكيل في الداخليه وفي كل انسان يسكت علي ظلم ربنا علي تبرأتك يا حازم لقدير
جدة مصرية
اطلب لك النصر يا حازم اللهم انصره يا رب العالمين انك سميع مجيب الدعاء
ان شاء الله ربنا حاينصره يا مجده
ما تزعليش ولأنى حاسة بيكى وربنا سينصره
مجده
رجل القانون فاهم بيعمل ايه انا عشان عندي فكره شويه عن القانون فعندي احساس شديد بان حازم مظلوم لانه رفع دعوي ولما يرفع دعوي يبقي عارف وواثق من نفسه
جدة مصرية
رجل القانون فاهم بيعمل ايه انا عشان عندي فكره شويه عن القانون فعندي احساس شديد بان حازم مظلوم لانه رفع دعوي ولما يرفع دعوي يبقي عارف وواثق من نفسه
انتى صح يا مجدة والعملية واضحة وكلنا المؤيدين له زعلانين وكل ما علينا ندعو له
وربنا معاه
الشاطر حسن
الشئ العجيب إن الكذب مفضوح أوي ولسة برده في ناس مصممة تصدقه يا جماعة الست المزعومة أصغر من الشيخ حازم ب 14 سنة والشيخ حازم له أخت أكبر منه بسنتين دة معناه إن الست دي اتجوزت وحملت وهي عندها 11 سنة أزاي يعني ما تشغلوا عقولكم متخلوش كراهيتكم تعميكم أنكوا تشوفوا الحقيقة الواضحة
مجده
والله يا جده القانون مليان ثغرات ومش بعيد هؤلاء البُعدا فبركوا موضوع حازم عشان بطيروه وهي الداخليه هيعصي عليها امر لو عايزين يطيروا واحد هيعملوا اللي هم عايزينوا احنا لسه في عصر مبارك ليه لما بيظهر
انسان صالح للبلد يستكتروا علينا ليه الناس دي مفتريه والله الشعب هينقلب عليهم لو في خيانه
احمد عبدالكريم
انت دائما تخصص أخبارك ضد مصلحة الشيخ
اتق الله وعد الى رشدك
الكل يعلم بأنك تتقاضى أموالا لدعم أحد المرشحين ولتلويث سمعة المرشحين الأخاري
هذة المعلومات قد أتيت بها من أحد أصدقائك المقربين وتم التأكد من صحتها
اتق الله ا أحمد أموالهم لن تفيدك فى شئ
كنت متكتم على هذا منذ وقت حرصا على الصداقه التى تربطنى بك ولكن معذرة لم أقو على الصمود لفترة أطول
الشاطر حسن
لازم الكل يعرف إن خلاص الكل أدرك أن شعبية الشيخ فاقت الخيال وأنه دائما الأول في الاستفتاءات وهو الأعلى من حيث التوكيلات في الداخل وفي الخارج يعني الكل أدرك إن الراجل له شعبية جارفة لا يمكن منها أو يستحيل معها التزوير لذا وجب استبعداده من اللعبة أصلاً فمشاركته معناها ببداهة الفوز بها بإذن الله لذا وجب الحرب مبكراً وهذا يتكرر الآن مع خيرت الشاطر ومع سليم العوا ويلاحظ إن مفيش حد اتكلم عن الفلول ما شاء الله مستوفين كل الشروط وناس وطنية ع الأخر
مجده
ندعوا له ونقاوم الفساد بايدينا وسنقف امام كل نسان يحاول ان يغرر بالشعب هي الناس دي او المسئولين بمعني اصح فاكرين ان المواطن حمار مش فاهم حاجه لا احنا فهمنهم كويس اوي ومفيش حاجه هتم الا براي
الشعب
الشاطر حسن
انت دائما تخصص أخبارك ضد مصلحة الشيخ
اتق الله وعد الى رشدك
الكل يعلم بأنك تتقاضى أموالا لدعم أحد المرشحين ولتلويث سمعة المرشحين الأخاري
هذة المعلومات قد أتيت بها من أحد أصدقائك المقربين وتم التأكد من صحتها
اتق الله ا أحمد أموالهم لن تفيدك فى شئ
كنت متكتم على هذا منذ وقت حرصا على الصداقه التى تربطنى بك ولكن معذرة لم أقو على الصمود لفترة أطول
في النهاية كل البشر سينفذون إرادة الله كن واثق من ذلك والله غالب على أمره صراحة أنا مش شايف تأكيد في خبر لاون تي في ما هو موقع زيه زي غيره وخبر زيه زي مليون خبر مش صحيح
مجده
مره يهددوا بالقتل ومره يتهدد بوالدته هي ايه الحكايه يا حكومه واضح ان الشعب هو اللي هيزيحك وكل اللي هيقف امام الشعب والشعب لن يرضي بديلا عن حازم يا حكومه الله يخربيت امريكا ويوم ما ظهرت علي الخريطه هنشيل الحكومه عن قريب ان شاء الله
ابويوسف الهندى
انتى صح يا مجدة والعملية واضحة وكلنا المؤيدين له زعلانين وكل ما علينا ندعو له
وربنا معاه
عندك حق وربنا يوفقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــه
مجده
الحكومه عايزه تعمل للشعب غسبل مخ باي طريقه يفهموا بقي المسئولين ان الواحد اتئرف منهم وفاض به ومش هنسكت علي هذه الاعيب وطالما الشعب قال حاجه يبقي ان شاء الله هي اللي هتكون ويا ويلكم من
الشعب
مجده
يسقط الجنزوري وتسقط حكومته ان شاء الله.. ارجوا الدعاء من الجميع للشيخ حازم بين الاذان والاقامه بين كل صلاه وبصدق.. وقول الحق يعقبه اذان
الشاطر حسن
والله لو حد أتعامل مع أي مصلحة حكومية هيتأكد إن الحقيقة المرة إننا في دولة مش محترمة دولة أقل ما يقال عنها إنها دولة البلطجة وقلة الأدب ومش عايز أغلط أكتر من كدة
مجده
والله سيادة المشير اما كان يوقف هذه المهزله التي لحقت بحازم والله الشعب ما هيسكت وذي ما شلنا المخلوع هنشيل الحكومه احنا جينا علي الحكومه عشان المجلس العسكري والان مش هنبقي الا علي صالح
الشعب فقط
الشاطر حسن
كمن يستغيث من الرمضاء بالنار وعجبي
د.عصام
معاك زيزو باشا المفروض الموضوع ده يتقفل بكلمتين وبس انتهينا ونبص على اللى جاى
جدة مصرية
والله يا جده القانون مليان ثغرات ومش بعيد هؤلاء البُعدا فبركوا موضوع حازم عشان بطيروه وهي الداخليه هيعصي عليها امر لو عايزين يطيروا واحد هيعملوا اللي هم عايزينوا احنا لسه في عصر مبارك ليه لما بيظهر
انسان صالح للبلد يستكتروا علينا ليه الناس دي مفتريه والله الشعب هينقلب عليهم لو في خيانه
شوفى يا مجدة
ازعلى ولكن بالراحة ولان الزعل له تراكمات صحية وانا لما باقرا لأحد باشعر بيه وهو بيكتب فا خلى بالك على صحتك ودى اهم شىء فى الدنيا

رقم - 2 -

الظلم له نهاية وتأكدى ان ربنا مراقب كل شىء ولا يرضى بالظلم
هى العملية عملية وقت فقط وكل الحقائق ستظهر

تفتكرى القضية اللى رفعها الشيخ حازم حا ينظروا فيها وسريعا ؟؟؟
انا قلت ان هذه القضية ستستمر قرون ولكن كل شىء عند الله
وان شاء الله خير وتانى بقولك ازعلى ولكن بالهدوء علشان صحتك
مجده
الناس دي لازم تفهم ان الشعب مش هفيه انتهينا ومن حفر حفرة لاخيه ان شاء الله هو اللي هيقع فيها المؤامرة مفضوحه
يا بتوع المؤمرات
مجده
والله يا جده الظلم في البلد دي لازم يكون له وقفه بقي وانا عارفه القضيه ستاخذ وقت ولكن وقت ربنا اسرع ومش بعيده علي الله يغير الحال بين يوم وليله وانا واثقه ان الشعب مش هيسكت الللي بيحصل ده اجرام في حق المواطن مش في حق ابو اسماعيل وحده ولازم الشعب يوقف الناس دي عند حدها كفيانا احنا ش قطع شطرنج بيحركوها بمزاجهم

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الداخلية تصر علي حصول والدة ابو اسماعيل علي الجنسية وتؤكد الوزير الاسبق رفع الجنسية المصرية عنها
بالفيديو العليا للانتخابات تتلقي خطابا من الخارجية يؤكد حصول والدة ابو اسماعيل علي الجنسية الامريكية
نيويورك تايمز وواشنطن بوست يؤكدان للمرة التانية حصول والدة ابو اسماعيل علي الجنسية الامريكية
بالوثائق اللجنة العليا لانتخابات الرئاسة تعلن رسميا حصول والدة ابو اسماعيل علي الجنسية الامريكية
بالصور نيويورك تايمز:تعلن رسميا حصول والدة ابو اسماعيل علي الجنسية الامريكية قبل وفاتها طبقا للسجلات