نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات بنات طبخ و وصفات

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

طريقه عمل مكرونه الفرن فى المنزل لذيذه وسهله جدا

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

حبايبى الحلوين اعضاء وزوار منتدى نجوم مصريه انا النهارده حبيت اقدم لكم طريقه عمل المكرونه الفرن من مطبخى انا بعملها وبتطلع جميله جدا جربوها وتعتبر هذه الاكله من الاكلات المفضله والمحبوبه لدى المستهلك يارب هذه الطريقه تنال اعجابكم

المكونات :-
كيس مكرونه ( مكرونه بتاعت الباشميل )
اربع حبات بصل( مفروم)
صلصه طماطم
قطع لحمه او كبده ( حسب ما تحبى )
توابل فلفل - كسبره - ملح

طريقه الاستعمال
تجيبى حله فيها ماء وتضعيها على النار حتى الغليان وتضعى فيها المكرونه لحد ما تستوى ( وخليها تستوى كويس عشان ماتبقاش ناشفه) وبعد ذلك تحمرى البصل بالزيت وتحطى صلصه الطماطم وعليه اللحمه او الكبده( بس اللحمه او الكبده تكون مستويه)
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تجيبى طاجن فخار او الطبق الخاص بمكرونه الفرن او تطى فى قوالب الكيك وتخلطى المكرونه وعليها التسبيكه اللى قولنها فى الطريقه وتحطيها فى الفرن لمد ربع ساعه

بالهنا والشفا

المقال "طريقه عمل مكرونه الفرن فى المنزل لذيذه وسهله جدا" نشر بواسطة: بتاريخ:
روةمة
اكلة ممتازة وانة نفسى اشوف على النت جميع الاكلات الشهية والجميلة خصوصن شهر رمضان علشان انا بحب الاكل الشهى جدا
العسولة داليا
اكلة ممتازة وانة نفسى اشوف على النت جميع الاكلات الشهية والجميلة خصوصن شهر رمضان علشان انا بحب الاكل الشهى جدا

شكررررررررا لكى حبيبتى
بالهنا والشفا

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اجمل واطعم طريقه لعمل الفراخ المشويه فى الفرن - بالصور والخطوات طريقه عمل فراخ مشويه - طريقه لذيذه وجميييله اوى
طريقه عمل مكرونه بالفراخ والفلفل تحفه - طريقه جميله جدا وسهله وسريعه لاجمل مكرونه
طريقه عمل الزبادى فى البيت - طريقه امنه وسهله وسريعه التحضير - طريقه لذيذه وغير مكلفه
طريقة عمل مكرونه لذيذه وسهله تنفع للعشا السريع
طريقه عمل مكرونه بالجبنه والزيتون لذيذه